واکنش جالب آرتتا به انتقادات کارشناسان اسکای اسپورت

واکنش جالب آرتتا به انتقادات کارشناسان اسکای اسپورت

پایگاه خبری فوتبالی- میکل آرتتا این ادعا که خوشحالی بیش از حد آرسنالی‌ها پس از شکست دادن لیورپول نشان از ناپختگی آن‌ها است را رد کرد.

به گزارش فوتبالی، در حساس‌ترین بازی هفته گذشته لیگ برتر انگلیس، آرسنال موفق شد با نتیجه 3-1 از سد صدرنشین لیگ، یعنی لیورپول عبور کند و حالا در فاصله دو امتیازی قرمزهای مرسی ساید قرار دارد. همچنین، منچسترسیتی اگر بازی معوقه خود را با برد پشت سر بگذارد، می‌تواند از لیورپول گذر کند و به رتبه نخست برسد.

اما نکته جالب توجه، شادی بیش از اندازه آرسنالی‌ها پس از کسب 3 امتیاز مقابل لیورپول بود. میکل آرتتا پس از گل سوم تیمش که توسط تروسار بلژیکی به ثمر رسید، طول ورزشگاه امارات را طی کرد و شادی‌اش را با هواداران تیمش تقسیم کرد. اما این نوع خوشحالی، باعث شد تا کارشناسانی همچون گری نویل و جیمی کرگر، به آرتتا و آرسنال انتقاد کنند.

دو اسطوره باشگاه‌های منچستریونایتد و لیورپول که در حال حاضر در برنامه‌های تلویزیونی اسکای اسپورت حاضر می‌شوند، اعتقاد دارند این حد از جشن و پایکوبی، نشان از بی‌تجربگی آرسنال دارد و آن‌ها به‌خاطر همین ذهنیت، شانسی برای بردن جام ندارند.

همچنین کرتیس جونز، هافبک لیورپول در این باره گفت: «آن‌ها می‌توانند بعد از این برد لحظه‌های خاصی داشته باشند و جشن بگیرند؛ اما هنوز راه زیادی باقی مانده است.»

آرتتا دو بار به عنوان دستیار گواردیولا، توانست قهرمان لیگ برتر انگلیس شود. او در کنفرانس مطبوعاتی خود، در پاسخ به خبرنگاری که پرسیده بود آیا تیمی که برای برد تا این اندازه خوشحالی می‌کند، لایق قهرمانی است؟ گفت: «من تجربه قهرمانی در لیگ برتر را داشته‌ام و می‌دانم چطوری باید برای قهرمانی جشن بگیرم! من شور و هیجان داشتن در کنار زمین را دوست دارم. من سرمربیان بسیار بزرگی را دیده‌ام که از هیجان از محدوده مخصوص مربیان عبور می‌کنند و وارد زمین می‌شوند؛ من چنین چیزهایی را در لیگ برتر دیده‌ام.»

او اضافه کرد: «من این ابراز احساسات را دوست دارم، چون فکر می‌کنم به بازی‌ها شور و هیجان تزریق می‌کند. من دیده‌ام سرمربیان و هواداران پس از کسب پیروزی در بازی‌های معمولی در هفته‌های ابتدایی جشن می‌گیرند. این مسابقه برای ما خاص و متفاوت بود؛ این را می‌شد از جو فوق‌العاده ورزشگاه امارات هم فهمید.»

1428