لیگ ملت های زنان اروپا؛ اسپانیا و ‌فرانسه المپیکی شدند

لیگ ملت های زنان اروپا؛ اسپانیا و ‌فرانسه المپیکی شدند

پایگاه خبری فوتبالی- مرحله نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا در بخش زنان دیشب برگزار شد و فینالیست های این مسابقات مشخص شدند.

به گزارش فوتبالی، لیگ ملت های زنان اروپا برای اولین بار در سال جاری آغاز شد تا پس از مردان، زنان هم در بازی‌های ملی به صورت لیگی به مصاف هم بروند. از شروع مسابقات قرار بر این بود که تیم های فینالیست به المپیک پاریس صعود کنند.

مرحله نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا در بخش زنان دیشب برگزار شد. در اولین دیدار فرانسه توانست با نتیجه دو بر یک آلمان را شکست دهد و به فینال این مسابقات صعود کند. در دیدار دیگر این مرحله هم اسپانیا با نتیجه سه بر صفر هلند را شکست داد و فینالیست شد تا برای اولین بار به المپیک صعود کند. در این دیدار ۲۱۸۵۶ نفر در ورزشگاه کارتویا شهر سویا حاضر بودند و رکورد حضور تماشاگر برای تیم ملی زنان اسپانیا را شکستند.

نکته مهم اینکه با توجه به صعود فرانسه به فینال و اینکه این کشور میزبان المپیک است، حالا تیم سوم هم شانس حضور در المپیک را دارد. هلند و آلمان دو‌ تیمی هستند که به رده بندی صعود کرده اند.

اسپانیا پس از قهرمانی در جام جهانی زنان حالا به دنبال قهرمانی در لیگ ملت های زنان اروپا و پس از آن قهرمانی در المپیک پاریس است. دو اتفاقی که دور از دسترس نیست.

۶۰۰۱