عکس؛ ترکیب بارسلونای گواردیولا که فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

عکس؛ ترکیب بارسلونای گواردیولا که فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

پایگاه خبری فوتبالی - در فصل 2010/11 بارسلونا با هدایت پپ گواردیولا قهرمان رقابت های لیگ قهرمانان اروپا شد و توانست در ورزشگاه ومبلی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

به گزارش فوتبالی ، فینال لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2010/11 میان بارسلونا و منچستر یونایتد برگزار می شد و در آن بازی در نهایت بارسلونا موفق شد با نتیجه سه بر یک منچستر یونایتد را شکست بدهد و جام را به دست بیاورد. پدرو، لیونل مسی و داوید ویا گل های بارسلونا را در آن بازی به ثمر رساندند و تک گل شیاطین سرخ را هم وین رونی به ثمر رساند.

نکته جالبی که در ترکیب بارسلونا در آن بازی وجود داشت، این بود که هفت بازیکن از ترکیب بارسلونا، محصول آکادمی بارسا یا همان لاماسیا بودند. ویکتور والدز، جرارد پیکه، سرخیو بوسکتس، آندرس اینیستا، ژاوی هرناندز، لیونل مسی و پدرو بازیکنانی بودند که محصول آکادمی بارسا بودند و در فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل منچستر یونایتد به میدان رفتند.

آن قهرمانی آخرین قهرمانی پپ گواردیولا در لیگ قهرمانان اروپا تا پیش از قهرمانی با منچستر سیتی در فصل گذشته بود. در حقیقت گواردیولا پس از آن قهرمانی 12 سال صبر کرد تا دوباره قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود.

بدون تردید می توان گفت که بارسلونای گواردیولا بهترین تیم تاریخ باشگاه بارسلونا بود.

1471