گزارش ویژه/ واکاوی دلیل غیبت ماشاریپوف در تمرین استقلال؛ ماجرای دلخوری‌اش چقدر جدی است؟

گزارش ویژه/ واکاوی دلیل غیبت ماشاریپوف در تمرین استقلال؛ ماجرای دلخوری‌اش چقدر جدی است؟

پایگاه خبری فوتبالی – از امروز ظهر خبر غیبت «اعتراضیِ» ماشاریپوف در تمرین استقلال در فضای مجازی و چندین رسانه منتشر شد که البته با ابهاماتی مواجه شد.

به گزارش فوتبالی، صبح امروز، هواداران استقلال با یک خبر عجیب مواجه شدند. خبر این بود که جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره ازبک استقلال در اعتراض به انجام نشدن وعده‌های مدیران باشگاه و طبق اعلام قبلی به باشگاه در تمرین امروز صبح حاضر نشده است!

این خبر برای استقلالی‌ها عجیب بود. آنها فکر می‌کردند ماشاریپوف در تهران هیچ مشکلی ندارد اما انتشار این خبر در یک خبرگزاری عجیب به نظر می‌رسید. این خبر در حالی منتشر شده است که ظاهرا هم ماشاریپوف (برای نیم فصل حضور در استقلال) و هم اوستون اورونوف (برای نیم فصل حضور در پرسپولیس) کل مبلغ قراردادشان را برای نیم فصل گرفته‌اند و طلبی از این بابت ندارند و مدیر برنامه هر دو بازیکن هم یک نفر است. مدیربرنامه‌ای که البته نشان داده علاقه ویژه‌ای به مصاحبه دارد و حتی سایت جدیدالتاسیس فوتبال برتر در یک حرکت عجیب‌تر و در حالی که مصاحبه با ایجنت‌ها، عرف نیست با مدیربرنامه ایرانی ماشاریپوف مصاحبه کرده است! او گفته هتل المپیک به ماشاریپوف فشار آورده که تا پول ندهد نمی‌تواند در هتل بماند و البته باشگاه قرار بوده برای خانواده ماشاریپوف، آپارتمان و خودرو تهیه کند که این کار را نکرده است.

اما آخرین خبر و نقل قولی که از قول مدیربرنامه عشق مصاحبه ماشاریپوف در رسانه‌ها منتشر شده نشان می‌دهد ماشاریپوف به دلیل عملی نشدن برخی از وعده‌های باشگاه تصمیم گرفته است در تمرینات حضور پیدا نکند و گفته شده تا وقتی این مشکل حل نشود ماشاریپوف به تمرین نخواهد رفت!

از طرفی برخی دیگر از رسانه‌ها ماجرا را طور دیگری روایت کردند. به نوشته این رسانه‌ها، ماشاریپوف به دلیل احساس دردی که قبل از بازی با استقلال خوزستان داشت و تشدید آن پس از این دیدار، صبح امروز اقدامات پزشکی انجام داده و مشکلی برای حضور در دربی ندارد.

ایسنا هم اشاره‌ای به ماجرای مصدومیت جزیی این ستاره ازبک نداشت اما خبر داد که مسئولان هتل محل اقامت ماشاریپوف اعلام کرده‌اند که ماشاریپوف همچنان در سوییت خود اقامت دارد و باشگاه استقلال هم تا به امروز هزینه‌های اقامت این بازیکن را به درستی پرداخت کرده است.

ایسنا همچنین خبر داد که باشگاه استقلال یک اتومبیل با راننده در اختیار ماشاریپوف قرار داده و قرار است ظرف روزهای آینده هم خانه‌ای برای جلال الدین ماشاریپوف تهیه شود تا خانواده این بازیکن هم به زودی به ایران بیایند و به او خودرو داده شود.

در هر حال پیگیری‌های فوتبالی نشان می‌دهد که چون ۵ روز پس از دربی، فیفادی شروع می‌شود و ماشاریپوف به ازبکستان می‌رود باشگاه گرفتن خانه برای ماشاریپوف در سعادت‌آباد را به زمان بازگشت او به تهران پس از فیفادی موکول کرده و البته خودرو و راننده هم در اختیار ماشاریپوف بوده و حتی سوییت رویال هتل المپیک هم در اختیار ماشاریپوف بوده که بر اساس تماس فوتبالی با هتل المپیک ماهیانه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است. در هر حال چیزی که مشخص است مصاحبه‌های عجیب مدیربرنامه‌های اوست که تجربه نشان می‌دهد نمی‌شود به صحبت‌های ایجنت‌ها و مدیربرنامه‌ها چندان اعتماد کرد.

 گزارش از پانیذ فرحناک

1359