سیمونه اینزاگی سومین مربی پرافتخار تاریخ باشگاه اینتر شد

سیمونه اینزاگی سومین مربی پرافتخار تاریخ باشگاه اینتر شد

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم اینتر در شب قهرمانی این تیم در رقابت های سری آ به یک رکورد جالب توجه رسید.

به گزارش فوتبالی، سیمونه اینزاگی با برتری همراه با تیم خود یعنی اینتر در دربی میلان ششمین قهرمانی خود را با اینتر به دست آورد و پس از هلنیو هررا و روبرتو مانچینی مربیان پیشین افعی ها سومین مربی پر افتخار نراتزوری از زمان تأسیس لیگ ایتالیا شد.‌ سیمونه اینزاگی به عنوان سرمربی افعی ها موفق به کسب ۱ قهرمانی سری آ ، ۲ قهرمانی جام حذفی و ۳ قهرمانی در سوپرکاپ ایتالیا شده است. اینزاگی با این آمار با با عبور از رکورد ژوزه مورینیو، از نظر تعداد جام‌های کسب شده سومین سرمربی پرافتخار اینتر شده است.

هلنیو هررا اولین مربی بود که در طول دوران مربیگری‌ خود توانست  ۳ عنوان قهرمانی سری آ با اینتر میلان به دست آورد. او همچنین توانست اینتر میلان را دو بار پیاپی در فصول ۱۹۶۳–۱۹۶۴ و ۶۵–۱۹۶۴ به عنوان قهرمانی اروپا برساند. او عناوین و جام‌های دیگری را نیز به دست آورده‌ است و به عنوان یکی از برترین مربیان تاریخ شناخته می‌شود.

روبرتو مانچینی نیز توانست تیم اینتر را پس از ۱۷ سال به مقام قهرمانی ایتالیا برساند و  او همراه اینتر ۳ سال متوالی قهرمان سری آ شد. همچنین مانچینی به عنوان موفق‌ ترین مربی اینترمیلان در ۳۰ سال گذشته شناخته می‌شود. مانچینی ۵ دوره پیاپی بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به فینال جام حذفی ایتالیا رسید که ۴ بار با اینتر میلان بود.

۱۰۰۹