بررسی ماجرای نکونام و کوپال ناظمی از فولاد تا استقلال

بررسی ماجرای نکونام و کوپال ناظمی از فولاد تا استقلال

پایگاه خبری فوتبالی- مروری بر تنها باخت استقلال در این فصل با قضاوت کوپال ناظمی نشان می‌دهد که آبی‌ها خیلی هم نباید نگران باشند.

به گزارش فوتبالی، استقلال، تیم اصفهانی، کوپال ناظمی. این سه کلمه خاطرات خوبی را برای استقلالی‌ها زنده نمی‌کند و یادآور تنها شکست آنها در لیگ برتر است. همین تداعی خاطره بد باعث شده تا هواداران آبی نسبت به انتخاب این داور برای بازی حساس تیمشان ناراضی باشند و اعتراضشان را با استناد به فکتهای مختلف، در فضای مجازی نشان دهند.

این نارضایتی به کنفرانس مطبوعاتی جواد نکونام هم راه پیدا کرد و او هم به تبعیت از این جو تلاش کرد تا با یاداوری اشتباهات ناظمی جنگ روانی پیش از بازی را به سود تیمش تغییر بدهد.

البته نکونام فقط به بازی استقلال هم اکتفا نکرد و دوسال عقب‌تر رفت تا یک اشتباه دیگر هم از ناظمی در بازی فولاد خوزستان و مس کرمان یادآوری کند! استدلالی که براساس آن به نظر می‌رسد هیچ داوری نباید برای هیچ تیمی داوری کند چون قطعا در دوران داوری‌اش تصمیم اشتباهی حداقل به زعم مربیان انجام داده است. در دیدار فولاد خوزستان و مس کرمان، یک ضربه ایستگاهی کار را به تساوی کشاند که نظرات مختلفی در مورد خطا بودن یا نبودن آن صحنه وجود دارد اما در بازی استقلال و سپاهان اشتباهات داوری چقدر نقش داشت؟

 دو صحنه مهم این بازی دو پنالتی است. یک پنالتی که استقلالی‌ها اعتقاد داشتند باید گرفته می‌شد اما به گفته همه کارشناسان داوری آن صحنه پنالتی نبود. تصاویر تلویزیونی هم به خوبی نشان می‌دهد که توپ آنقدر از نزدیک به بدن سیاوش یزدانی که دستانش چسبیده به آن است برخورد می‌کند که نمی‌توان آن را خطا دانست. صحنه دوم پنالتی سپاهان است که به درستی گرفته شد اما یک خطا یک ثانیه قبل از هند بازیکن استقلال از سوی سپاهانی‌ها این پنالتی درست را با اما و اگر مواجه کرده است. (کارشناسان داوری همه روی این پنالتی صحه گذاشتند اما بعد از چند بار بازبینی خطای بازیکن سپاهان مشخص می‌شود.) در مورد این دو صحنه سرنوشت‌ساز در بهترین حالت می‌توان گفت که کوپال ناظمی یک اشتباه مشکوک در اعلام پنالتی به سود سپاهان داشته است. البته صحنه‌های دیگری هم در این بازی رقم خورد که تاثیرگذار نبوده است که مهم‌ترین آن زمان اخراج فرشاد احمدزاده بود. با این حال به نظر می‎‌رسد که کوپال ناظمی در تعیین نتیجه تنها باخت استقلال تاثیرگذار نبوده است و استقلالی‌ها نباید خیلی هم نگران این بازی باشند.

4326