چرا بارسلونا به شرایط پایدار اقتصادی نمی‌رسد؟

چرا بارسلونا به شرایط پایدار اقتصادی نمی‌رسد؟

پایگاه خبری فوتبالی- بارسلونا تنها تیم سرشناس اروپایی است که نتوانسته به درآمد خود پیش از دوران کرونا بازگردد.

به گزارش فوتبالی، شیوع ویروس کرونا، باشگاه‌های زیادی را از نظر اقتصادی تحت تاثیر قرار داد. عدم حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها باعث شد تا تیم‌های از درآمد بلیط‌فروشی و حتی فروش پیراهن و اقلام ورزشی و غیرورزشی محروم شوند و همین موضوع باعث شد خیلی از باشگاه‌ها تحت تاثیر این شرایط قرار بگیرند. تقریبا غیر از بایرن مونیخ و تیم‌های انگلیسی، تمام تیم‌ها به این معضل دچار شدند.

بارسلونا هم یکی از باشگاه‌هایی بود که دوران پاندمی کرونا شدیدا از نظر اقتصادی افت کرد. آن‌ها بدهی‌های زیادی داشتند که با از بین رفتن بخشی از درآمدها توانایی پرداخت آن‌ها را نداشتند و تا یک قدمی ورشکستگی هم پیش رفتند. اما حالا شرایط کمی بهتر شده است، با این حال باز هم بارسا نتوانست به درآمد پیش از دوران کرونای خود برسد.

به گزارش نشریه اسپانیایی سِر، بارسلونا تنها باشگاه مطرح اروپایی است که به درآمدهای پیش از دوران کرونا بازنگشته است. این در حالی است که تمامی رقبای بارسا در اروپا توانستند به شرایط ایده‌آل بازگردند. خبرگزاری سِر سه دلیل را برای این مسئله بیان کرد.

دلیل اول، فعال‌سازی اهرم‌های اقتصادی و فروش حق پخش تلویزیونی است. بارسلونا با این کار حدود 50 میلیون یورو از درآمد سالانه خود را از دست داد. دلیل دوم، ناکامی در لیگ قهرمانان اروپا است. آن‌ها در دو فصلی که نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند، 26 میلیون یورو ضرر کردند. همچنین برخی از کارشناسان اعتقاد دارند جدایی لیونل مسی هم مزید بر علت شده که البته میزان دقیق ضرر بارسلونا از این قضیه دقیقا برآورد نشده است.

1428