رامین رضاییان؛ فوق ستاره‌ای که به تیم ملی دعوت نشد

رامین رضاییان؛ فوق ستاره‌ای که به تیم ملی دعوت نشد

پایگاه خبری فوتبالی- لیست تیم ملی برای دو بازی مقابل هنگ کنگ و ازبکستان با سورپرایزهای عجیبی منتشر شد. لیستی که نام رامین رضاییان در آن دیده نمی‌شود.

به گزارش فوتبالی، پس از پایان رقابت‌های باشگاهی در سر تاسر جهان، تیم‌های ملی آماده حضور در فیفادی و برگزاری مسابقات بین المللی می‌شوند. دیدارهایی که در آسیا با رقابت‌های مقدماتی جام جهانی پیگری خواهد شد و تیم ملی ایران باید در دو بازی پایانی مرحله مقدماتی در مقابل هنگ کنگ و ازبکستان صف آرایی کند. 

دیدارهایی که با توجه به شرایط جدول، برای هر 4 تیم حاضر در گروه پنجم مسابقات تشریفاتی خواهد بود و فقط برای تعیین سرگروه حایز اهمیت است. کادر فنی تیم ایران نیز شنبه شب گذشته اقدام به انتشار لیست بازیکنان برای حضور در این بازی‌ها کرد. لیستی که پر از نکات عجیب و پر ابهام است و یکی از آن‌ها عدم دعوت از رامین رضاییان است. 

رضاییان با این که بازی‌های درخشان و پرفروغی را در جام ملت‌های آسیا نداشت اما پس از بازگشت از این رقابت‌ها، خود را ترمیم کرد و در هفته‌های پایانی لیگ برتر نیز به روزهای اوج خود بازگشت تا جایی که او در بازی هفته پایانی و در مقابل شمس آذر قزوین موفق به ثبت 3 گل و یک پاس گل شد تا اولین و تنها بازیکنی باشد که در طول لیگ بیست و سوم، از متریکا نمره 10 از 10 یا به عبارتی نمره کامل می‌گیرد. 

علاوه بر این، رضاییان در طول لیگ برتر امسال موفق به زدن 8 گل شد تا هشتمین گلزن برتر لیگ باشد. به آمار فوق العاده فصل او باید پاس گل‌هایش را نیز اضافه کنیم. او در لیگ بیست و سوم موفق شد 6 پاس گل ثبت کند تا چهارمین پاسور برتر جام خلیج فارس لقب بگیرد.  

رضاییان در لیگ قهرمانان آسیا نیز با وجود حذف در مرحله یک چهارم، در پایان رقابت‌ها و بر اساس اعلام رسمی کارشناسان این مسابقات، با کسب نمره 7.90 بالاتر از ستارگانی چون کریستیانو رونالدو و الکساندر میترووویچ در رتبه ششم برترین بازیکنان این رقابت‌ها قرار گرفت. علاوه بر این، بر اساس اعلام سایت رسمی AFC، رامین رضاییان بیشترین نرخ تبدیل شوت به گل را داشت و با زدن 5 گل از 10 شوت خود، بالاتر از سفیان رحیمی، ستاره این فصل از لیگ قهرمانان آسیا که با العین امارات قهرمان شد؛ در رتبه اول قرار گرفت. 

نکته حایز اهمیت اما برای گل‌های رضاییان این است که 50 درصد نرخ تبدیل شوت به گل، آمار فوق‌العاده درخشانی است حتی برای یک بازیکن هجومی؛ چه برسد به او که مدافع کناری است.  

مدافع راست سپاهانی‌ها همچنین در جام حذفی نیز موفق به ثبت یک گل و 3 پاس گل نیز شده است. آماری که با توجه به حضور سپاهان در نیمه نهایی این رقابت‌ها، به احتمال زیاد بهتر نیز خواهد شد و حتی شاید منتج به اولین جام زندگی حرفه‌ای رضاییان شود.  

همه ی این آمارها و رکوردها اما به چشم سرمربی تیم ملی نیامد و امیر قلعه نویی ترجیح داد رضاییان در این دوره از بازی‌های تیم ملی حاضر نباشد. غیبتی که باید منتظر ماند و دید در لیست های بعدی تیم ملی هم رقم می‌خورد یا خیر!

7899