گزارش آماری/ بررسی آمار سرمربیان استقلال بعد از 30 بازی در لیگ برتر

گزارش آماری/ بررسی آمار سرمربیان استقلال بعد از 30 بازی در لیگ برتر

پایگاه خبری فوتبالی - سی‌امین حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال در لیگ برتر با برد و کلین‌شیت و نباختن همراه بود ولی بدون جام سپری شد.

به گزارش فوتبالی، این دقیقا همان اتفاقی است که برای همه سرمربیان آبی در این بازیها رخ داده: قهرمان نشدن در اولین فصل نشستن روی نیمکت. حالا نکونام هم به این سیاهه پر و پیمان اضافه شده و کنار امثال قلعه‌نویی، مجیدی، مرفاوی، مظلومی، شفر و بقیه قرار گرفته است. 

* یک، دو و حالا 3

بدون احتساب مردانی که کمتر از 5 بار روی نیمکت استقلال نشسته و نامشان به عنوان نفر اول کادر فنی مطرح شده (میک مک‌درموت، صادق ورمزیار و صالح مصطفوی)، 15 سرمربی هدایت آبی‌ها را در تاریخ لیگ برتر برعهده داشتند. و از این جمع، فقط 3 نفر توانسته‌اند معدل امتیازگیری بیشتر از 2 را در هر بازی ثبت کنند. 

جواد نکونام، سومین نفری است که وارد این فهرست شده و البته با توجه به میانگین کسب‌شده‌اش در صدر جدول قرار می‌گیرد. فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی استقلال، 2.10 امتیاز از هر بازی گرفت. این عدد برای ساپینتو 2.07 بود و حالا برای جواد نکونام 2.23 که از هر دو نفر قبلی بیشتر است. جالب اینکه این 3 معدل، در 3 فصل اخیر رقم خورده است.

* بالاتر از همه

از بین 15 سرمربی استقلال در تاریخ لیگ برتر با بیشتر از 5 بار نشستن روی نیمکت آبی، فقط 8 نفر به حد 30 بازی و بیشتر رسیده‌اند. 

نفر آخر، جواد نکونامی بود که برابر پیکان، خودش را وارد این لیست کرد. او اما به محض ورود به صدر جدول رفت چراکه بیشتر از هر سرمربی دیگری توانسته در 30 بازی ابتدایی‌اش، صاحب امتیاز شود. نکونام در این تعداد بازی، 67 امتیاز گرفته که 5 امتیاز از نفر دوم بیشتر است. بیشترین برد و کمترین شکست در این 30 بازی هم متعلق به اوست.

5390