اعلام رسمی سقف بودجه سه فصل آینده لیگ برتر؛ از 325 تا 425 میلیارد

اعلام رسمی سقف بودجه سه فصل آینده لیگ برتر؛ از 325 تا 425 میلیارد

پایگاه خبری فوتبالی- سقف بودجه تیمهای لیگ برتر در سه فصل آینده مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، بلاخره پس از کش و قوس‌های فراوان، ساعتی پیش به صورت رسمی از سقف بودجه سه فصل آتی تیمهای لیگ برتری رونمایی شد.

سقف بودجه پایه برای هر تیم لیگ برتری 325 میلیارد اعلام شده است. یعنی چه تیم قهرمان و چه تیم قعرنشین، مبلغ پایه سقف بودجه آن 325 میلیارد است. طبق آپشن‌هایی که وجود دارد مبلغ سقف بودجه می تواند برای هر تیم بیشتر شود که حداکثر آن 425 میلیارد است.

برای تیمهایی که سهمیه لیگ نخبگان آسیا را کسب می‌کنند، 65 میلیارد به مبلغ پایه اضافه خواهد شد و برای آن دسته از تیمهایی که موفق به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند، 50 میلیارد اضافه خواهد شد. 

با این حساب هر تیمی که سهمیه لیگ نخبگان را بگیرد، سقف آن تیم 390 میلیارد می شود و هر تیمی که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند، سقف آن به 375 میلیارد خواهد رسید. 

در این فصل استقلال و پرسپولیس سهمیه لیگ نخبگان را کسب کردند و سپاهان هم این شانس را دارد که با قهرمانی احتمالی در جام حذفی، وارد پلی‌اف لیگ نخبگان آسیا شود. 

آپشن بعدی مربوط به مجوز حرفه‌ای است و تیمهایی که مجوز حرفه‌ای را دریافت می‌کنند، 35 میلیارد دیگر به مبلغ سقف بودجه آنها اضافه خواهد شد. 

با این حساب سقف بودجه تیمی که در لیگ نخبگان حضور دارد به 425 میلیارد می‌رسد و برای تیمی که سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرده، این رقم به 410 میلیارد خواهد رسید و برای تیمهایی که مجوز حرفه‌ای دریافت کرده‌اند اما در لیگ نخبگان یا لیگ قهرمانان حضور ندارند، سقف بودجه 360 میلیارد خواهد بود.

مجوز ملی چقدر می‌ارزد؟

تیمی که موفق به کسب مجوز ملی شود، هم شامل آپشن افزایش خواهد بود، مبلغ افزایش سقف در صورت کسب مجوز ملی 15 میلیارد اعلام شده، اما تیمها نمی توانند از هر 2 بند (مجوز ملی و حرفه‌ای) استفاده کنند. یعنی هر تیمی که با دریافت مجوز حرفه‌ای 35 میلیارد به سقف بودجه‌ش اضافه شده، دیگر 15 میلیارد مجوز ملی اضافه نخواهد شد.

با این حساب بیشترین سقف بودجه برای یک تیم 425 میلیارد خواهد بود و تنها در صورت فروش بازیکن یا اضافه شدن پاداش آسیایی می تواند بیشتر از آن هزینه کند.

2636