ویگمن مچ رنارد را خواباند؛ اولین شکست تاریخ زنان فرانسه مقابل انگلیس در خانه

ویگمن مچ رنارد را خواباند؛ اولین شکست تاریخ زنان فرانسه مقابل انگلیس در خانه

پایگاه خبری فوتبالی- هفته چهارم از دور گروهی مسابقات انتخابی جام ملت های زنان اروپا دیشب برگزار شد که در مهم ترین دیدار تیم ملی زنان انگلیس توانست فرانسه را شکست دهد و امید هایش را برای صعود مستقیم به جام ملت ها زنده نگه دارد.

به گزارش فوتبالی، هفته چهارم از دور گروهی مسابقات انتخابی جام ملت های زنان اروپا دیشب برگزار شد. مهم ترین دیدار دیشب این مسابقات در ورزشگاه سنت آتین فرانسه انجام شد. جایی که از گروه A فرانسه با ۹ امتیاز میزبان انگلیس ۴ امتیازی بود. انگلیسی ها در تاریخشان هیچگاه در فرانسه نتوانسته بودند این تیم را شکست دهند اما دیشب شاگردان سارینا ویگمن توانستند با نتیجه دو بر یک فرانسه را که هدایتش را هروه رنارد بر عهده دارد شکست دهند تا برای نخستین بار در ۵۱ سال گذشته در خاک فرانسه پیروز شوند. حالا انگلیس با این پیروزی ۷ امتیازی شد و پشت فرانسه و سوئد در جایگاه سوم ایستاد. 

در دیگر دیدار های دیشب، از گروه B اسپانیا با نتیجه سه بر دو مقابل دانمارک پیروز شد و صعودش را به جام ملت های زنان مسجل کرد. همچنین از گروه C آلمان با برتری سه بر یک مقابل لهستان، همانند اسپانیا به جام ملت ها صعود کرد. در گروه D این مسابقات هم هلند با ۷ امتیاز، نروژ و ایتالیا با ۵ امتیاز و فنلاند با ۴ امتیاز در پی صعود مستقیم به جام ملت های ۲۰۲۵ که در سوییس برگزار می شود هستند.

مرحله مقدماتی جام ملت های اروپای زنان در سه لیگ A, B, C برگزار می شود که لیگ های A و B چهار گروه دارند و لیگ C را پنج گروه تشکیل داده است. تیم های اول و دوم چهار گروه لیگ A به صورت مستقیم به جام ملت ها صعود می کنند و تیم های سوم و چهارم این لیگ باید با تیم های اول و دوم لیگ B بازی کنند تا تکلیف ۱۶ تیم صعود کننده به یورو ۲۰۲۵ زنان که در کشور سوییس برگزار می شود مشخص شود.

6001