آیا مشکلات اقتصادی بارسلونا به پایان رسیده است؟

آیا مشکلات اقتصادی بارسلونا به پایان رسیده است؟

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه بارسلونا چند فصلی است که با مشکلات اقتصادی زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

به گزارش فوتبالی، تا چند سال پیش، بارسلونا یکی از ثروتمندترین باشگاه‌های جهان بود. حضور بزرگ‌ترین ستاره‌های دنیای فوتبال دنیا در این تیم باعث شده بود تا سیل شرکت‌های تجاری برای اسپانسرشیپ به سوی این باشگاه روانه شود. از طرفی، هواداران پرتعداد و مدعی بودن این تیم برای قهرمانی در تمام جام‌ها، از دیگر دلایل رونق اقتصادی آن بود. اما خرج‌های حساب‌نشده و جدایی ستاره‌ها، بارسلونا را در یک بحران اقتصادی جدی فرو برد.

با ورود خوان لاپورتا، باشگاه با فروش بخشی از دارایی‌‌های خود پولی به دست آورد و توانست چند بازیکن مطرح و سرشناس دنیای فوتبال را به خدمت بگیرد، اما پس از یک فصل دوباره مشکلات اقتصادی برگشتند و بارسلونا نتوانست در تابستان قبلی تیم خود را آنطور که باید و شاید تقویت کند. ایلکای گوندوغان و اینیگو مارتینز به صورت رایگان به بارسلونا پیوستند، ژائو کانسلو و ژائو فلیکس هم به صورت قرضی راهی این باشگاه شدند و مدیران بارسلونا تنها برای خرید اوریول رومئو مبلغ کمی هزینه کردند.

اما شواهد نشان می‌دهند که در تابستان پیش رو اوضاع متفاوت است. بازیکنان گران‌قیمت به بارسلونا لینک می‌شوند و رسانه‌ها اعتقاد دارند بارسا دوباره به شرایط ایده‌آل بازگشته است.

روز گذشته، جرارد رومرو، خبرنگار نزدیک به باشگاه بارسلونا خبر داد که بازگشت بارسلونا به قانون 1/1 قطعی شده و احتمالا در این تابستان 4 بازیکن از تیم خارج می‌شوند و 4 بازیکن هم خریداری می‌شوند. این خبرنگار گزارش داد که هفته آینده این خبر به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

1428