بازداشت یک عراقی که قصد بمب‌گذاری را در یورو داشت

بازداشت یک عراقی که قصد بمب‌گذاری را در یورو داشت

پایگاه خبری فوتبالی - یورو 2024 تحت تاثیر جو امنیتی و پلیسی شدید قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، مقامات امنیتی کشور آلمان تلاش می کنند تا نظم و امنیت مسابقات را به طور کامل برگزار کنند. در همان روز اول مسابقات، بسته ای مشکوک در فن زون در شهر برلین پیدا شد که البته مورد خطرناکی وجود نداشت  اما بعد از آن، دقت عمل ماموران پلیس بیشتر شده است. 

روز پنجشنبه، ساعاتی بعد از آن که رییس سازمان امنیت آلمان اعلام کرد که احتمال بالایی برای حمله تروریستی به این کشور وجود دارد، مقامات آلمانی یک فرد عراقی را بازداشت کردند که قصد بمب گذاری را در یورو داشته است. در حقیقت این فرد، عضو گروه داعش بوده است و در شهر اسلینگن در حومه اشتوتگارت بازداشت شده است. 

این تروریست که "محمود" نام داشته است، در اکتبر سال 2022 از عراق وارد آلمان شده است اما از سال 2016 با داعش در ارتباط بوده است. بازداشت او ساعاتی پیش از بازی آلمان و مجارستان در اشتوتگارت رخ داده است. این فرد در 20 کیلومتری ورزشگاه محل بازی بازداشت شده است.

نانسی فیسر، وزیر کشور آلمان از اقدام سریع ماموران امنیتی تقدیر کرد و گفت :" ماموران امنیتی ما همه چیز را زیر نظر دارند، هر هشداری را دنبال می کنند و با تمام وجود از کشورمان دفاع می کنند." 

4125