دفاع چپ جدید بروسیا دورتموند از ترکیه می‌آید

دفاع چپ جدید بروسیا دورتموند از ترکیه می‌آید

پایگاه خبری فوتبالی- با بازگشت ایان ماتسن به لیگ جزیره و پایان دوران حضور قرارداد قرضی او در بروسیا دورتموند، این باشگاه به دنبال جذب فردی کادی‌اوغلو از فنرباغچه ترکیه هستند.

به گزارش فوتبالی، در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ بوندسلیگای آلمان، بروسیا دورتموند ایان ماتسن را از چلسی به صورت قرضی و با بند خرید اختصاصی جذب کرد. عملکرد ماتسن در لیگ داخلی بسیار عالی بود و حتی توجهات باشگاه‌های انگلیسی و بایرن مونیخ را هم جلب نمود تا جایی که اولین پرس‌وجوها برای جذب این دفاع چپ هلندی هم انجام گرفت. اما بروسیا دورتموند هرگز وضعیت اقتصادی مناسبی برای این انتقال نداشت.

در انتهای فصل و پس از اشتباه مرگبار او در بازی فینال لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید، عملکرد او تا حدودی زیر سوال رفت و باشگاه آلمانی پرداخت ۳۵ میلیون برای او را زیاد می‌دانست. در نهایت ماتسن با قراردادی به ارزش ۴۱ میلیون یورو به استون‌ویلا نزدیک شده است.

در نهایت برای کامل‌کردن اسکواد دورتموند، با توصیه نوری شاهین، این باشگاه به جذب فردی کادی‌اوغلو، دفاع چپ ترک‌تبار و ۲۴ ساله‌ی فنرباغچه‌ی ترکیه است. یاگیز سابونچواوغلو، خبرنگار معتبر اهل ترکیه گزارش می‌دهد که سیاه و زردها در حال حاضر به دنبال نهایی‌کردن جزئیات شخصی و ارائه اولین پیشنهاد رسمی به این باشگاه استانبولی هستند.

این ملی‌پوش ۲۴ ساله، تا سال ۲۰۲۶ با باشگاه خود قرارداد دارد اما علاوه بر دورتموند، از سوی بسیاری دیگر از باشگاه‌های اروپایی تحسین می‌شود. گفته شده است بایر لورکوزن و آرسنال هم به این دفاع کناری اهل ترکیه علاقه‌مند هستند اما دورتموند، یک قدم جلوتر از بقیه پیش می‌رود. قیمت احتمالی کادی‌اوغلو ۲۵ میلیون یورو خواهد بود که در مقایسه با قیمت ۳۵ میلیون یورویی ایان ماتسن، برای بروسیا دورتموند گزینه‌ای به‌صرفه‌تر است. 

1428