گزارش آماری/ ضعیف‌ترین دروازه‌بانان لیگ برتر به روایت میانگین گل خورده در هر بازی

گزارش آماری/ ضعیف‌ترین دروازه‌بانان لیگ برتر به روایت میانگین گل خورده در هر بازی

پایگاه خبری فوتبالی- با توجه به اتمام مسابقات لیگ برتر در دوره بیست و سوم، حالا می‌توان قضاوت بهتری در مورد برترین و بدترین بازیکنان در هر پست داشت. 

به گزارش فوتبالی، در طول لیگ بیست و سوم، 36 دروازه‌بان مختلف در ترکیب 16 تیم لیگ برتری در 240 بازیِ برگزار شده درون دروازه‌ها ایستادند که شاهد دریافت 523 گل بوده‌اند. به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به دروازه‌بانانی که بیشترین میانگین گل خورده را در فصلی که گذشت به ثبت رسانده‌اند. 

1- پرهام قناد  

دروازه‌بان 21 ساله ملوان که تنها در یک مسابقه از 30 مسابقه لیگ برتر به میدان رفت. او در هفته بیست و نهم در بازی مقابل تراکتور در ترکیب ملوان حضور داشت و 3 گل خورد تا میانگین 3 گل خورده در هر بازی را از خودش در لیگ برتر بر جای بگذارد. البته برای قضاوت درستتر در مورد عملکرد او، باید منتظر بازی‌های بیشتری از این گلر جوان در سال‌های آینده باشیم و این میانگین، چندان به حقیقت نزدیک نیست و کیفیت واقعی او را نشان نمی‌دهد.

2- آرشا شکوری 

فرزند 18 ساله هادی شکوری که پس از عملکرد خوبش در تیم ملی نوجوانان در جام جهانی نوجوانان 2023 به هوادار پیوست در 4 مسابقه لیگ برتری به میدان رفت و 11 بار دروازه خود را باز شده دید تا میانگین 2.75 گل خورده در هر بازی از او به ثبت رسیده باشد. او همچنین در جام حذفی نیز دو بار به میدان رفت که 6 گل خورد و در جام حذفی نیز میانگین 3 گل خورده در هر دیدار را به ثبت رساند. ضمن این که او در مجموع این 6 مسابقه هم، هرگز موفق به ثبت کلین شیت نشد.

3-  فهد طالب 

گلر 29 ساله و عراقی که ابتدای فصل به صنعت نفت آبادان پیوست و در 9 بازی در لیگ برتر که به میدان رفت؛ 17 گل خورده داشت و میانگین 1.88 گل خورده در هر بازی و یک کلین شیت، در لیگ برتر به ثبت رساند. او در پایان نیم فصل اول نیز از این تیم جنوبی جدا شد و تا به امروز نیز به عضویت هیچ باشگاهی در نیامده است.

4- فرزین گروسیان 

دروازه‌بان تنکابنی و 31 ساله که در لیگ بیست و سوم برای استقلال خوزستان در 15 بازی در لیگ برتر به میدان رفت و 25 گل خورد، میانگین 1.66 گل خورده در هر بازی از او به ثبت رسید. او در این 15 بازی نیز هرگز موفق به ثبت کلین شیت نشد.

5- علیرضا رضایی 

دروازه‌بان ذخیره سال گذشته استقلال که ابتدای لیگ بیست و سوم به نساجی رفت و در 24 سالگی، در 6 بازی به میدان رفت و 9 بار دروازه خود را باز شده دید. او طی این بازی‌ها تنها یک کلین شیت به ثبت رساند و میانگین گل خورده‌اش در هر بازی نیز روی عدد 1.5 ایستاد. در مسابقات جام حذفی نیز در یک مسابقه به میدان رفت که یک گل خورد.

6- کریستوفر کنت

دروازه‌بان 33 ساله و اتریشی فولاد خوزستان که سومین فصل حضور خود در لیگ برتر ایران را پشت سر گذاشت 24 مسابقه لیگ برتری را تجربه کرد و تنها موفق به ثبت 9 کلین شیت شد و 34 بار از حریفان گل دریافت کرد. میانگین گل خورده در هر بازی برای او نیز تقریبا 1.42 است. کنت همچنین در یک دیدار در جام حذفی نیز در ترکیب اصلی حضور داشت که یک گل خورد و موفق به ثبت کلین شیت در این رقابت‌ها نشد.

7899