گزارش آماری/ برترین گلزنان ایرانی در رقابتهای باشگاهی جهان

گزارش آماری/ برترین گلزنان ایرانی در رقابتهای باشگاهی جهان

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکنان ایرانی که در مقایسه با سایرین گل‌های بیشتری را با پیراهن تیم‌های باشگاهی‌شان به ثمر رسانده‌اند کدام بازیکنان هستند؟

به گزارش فوتبالی، فصل فوتبالی و مسابقات باشگاهی در اغلب کشورهای جهان به پایان رسیده است و حالا می‌شود ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد مربیان و بازیکنان داشت. یکی از جذاب‌ترین سوژه‌ها برای فوتبالدوستان محاسبه بیشترین گل و انتخاب بهترین گلزنان است. حالا بد نیست ببینیم برترین گلزنان ایرانی در همه رقابت‌های باشگاهی در جهان کدام بازیکنان هستند و چند گل زده‌اند:

1شهریار مغانلو

مهاجم اهل شهرری که با پیراهن سپاهان در لیگ امسال نیز توانست از عنوان آقای گلی خود با زدن 16 گل در لیگ برتر دفاع کند، یک گل در لیگ قهرمانان آسیا و دو گل در جام حذفی نیز زد تا در مجموع با زدن 19 گل، برترین گلزن ایرانی در میان همه رقابت‌های باشگاهی باشد.

2مهدی قایدی

الماس 25 ساله بوشهری که دومین فصل حضور خود در لیگ امارات را پشت سر گذاشت 12 گل در لیگ، 3 گل در جام حذفی و یک گل در جام اتصالات امارات زد تا برترین فصل خود از لحاظ آمار گلزنی را با زدن 16 گل به ثبت برساند.

3شهاب زاهدی 

اولین بازیکن ایرانی شاغل در لیگ ژاپن که در پایان نیم فصل اول از پرسپولیس جدا شد و به آویسپا فوکوئوکا ژاپن پیوست؛ 7 گل با پیراهن پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی زد و تا به این جای کار در لیگ ژاپن و پس از پشت سر گذاشتن هفته نوزدهم این لیگ، موفق به زدن 6 گل در لیگ و دو گل در جام حذفی شده تا در مجموع در این فصل، 15 بار گلزنی کرده باشد. با توجه به این که نیمی از بازی‌ها در لیگ ژاپن باقی مانده است زاهدی این فرصت را دارد که گل‌های بیشتری بزند و در این جدول رتبه بهتری را به دست بیاورد.

4عیسی آل کثیر

بازیکن 34 ساله دزفولی که ابتدای فصل از پرسپولیس به سپاهان رفت اما در پایان نیم فصل اول به واسطه ترافیک خط حمله سپاهان و بازی نرسیدن به او، دوباره به پرسپولیس بازگشت، با پیراهن سپاهان دو گل در لیگ برتر و دو گل در لیگ قهرمانان آسیا زد و با پیراهن پرسپولیس نیز 7 بار در لیگ برتر و 3 بار در جام حذفی دروازه حریفان را باز کرد تا در مجموع در فصلی که گذشت 14 گل به ثمر رسانده باشد.

5رامین رضاییان 

مدافع راست گلزن و 34 ساله سپاهان که بهترین فصل فوتبالی خود را با گرفتن اولین جام زندگی‌اش به پایان رساند در فصل گذشته موفق به زدن 14 گل شد. او در لیگ برتر 8 بار، در لیگ قهرمانان آسیا 5 بار و در جام حذفی یک بار گلزنی کرد تا برترین آمار گلزنی‌اش در یک فصل را در طول دوران حرفه ای خود به ثبت رسانده باشد.

6رضا اسدی 

زوج اسدی و مغانلو در خط آتش سپاهان روی 57 درصد از گل‌های این فصل طلایی پوشان اثر مستقیم داشته‌اند. اسدی در لیگ برتر 10 گل، در لیگ قهرمانن آسیا دو گل و یک گل در جام حذفی زد تا در مجموع با زدن 13 گل، در رتبه ششم جدول برترین گلزنان ایرانی فصل قرار گیرد.

7محمدرضا آزادی

مهاجم 24 ساله نساجی قائم‌شهر که در فصل گذشته اولین تجربه دعوت به تیم ملی و اولین بازی ملی را در کارنامه خود ثبت کرد موفق شد 8 بار در لیگ برتر و 4 بار در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کند و در مجموع با زدن 12 گل، اولین بار در طول دوران حرفه‌ای خود، تعداد گل‌هایش را دو رقمی کرده باشد.

8مهدی طارمی

دومین بازیکن با ارزش ایرانی بر اساس جدیدترین به‌روزرسانی سایت ترنسفرمارکت که در فصل آینده نیز در سری آ و برای اینتر به میدان خواهد رفت، فصل گذشته با پیراهن پورتو و در لیگ پرتغال موفق شد 6 گل بزند تا با دو گل او در لیگ قهرمانان اروپا، یک گلش در لیگ کاپ پرتغال و دو گلش در جام حذفی پرتغال، در مجموع 11 بار گلزنی کرده باشد.

9رحمان جعفری

مهاجم 27 ساله و بابلی که نیم فصل اول را در شمس آذر قزوین و نیم فصل دوم را در تراکتور تبریز توپ زد، در فصل گذشته فقط در لیگ برتر موفق به گلزنی شد. او در مجموع 10 بار دروازه حریفان را باز کرده است . 5 بار با پیراهن شمس آذر و 5 بار با پیراهن تراکتور.

10احمد نوراللهی

برترین هافبک دفاعی لیگ امارات که جایی در تیم ملی ایران ندارد در فصل گذشته با پیراهن الوحده امارات، 6 بار در لیگ حرفه‌ای امارات و 4 بار هم در جام اتصالات گلزنی کرد تا با 10 گل زده، با بهترین فصل خودش از نظر گلزنی تنها یک گل فاصله داشته باشد. او در فصل 1400-1399 با پیراهن پرسپولیس، 11 بار دروازه حریفان را باز کرده بود.

11سعید سحرخیزان 

مهاجم 20 ساله گل گهر سیرجان که در سال گذشته برای اولین بار به تیم ملی بزرگسالان نیز دعوت شد در لیگ برتر 8 گل و در جام حذفی دو گل زد تا در مجموع 10 بار دروازه حریفان را باز کرده باشد.

7899