درخواست کتبی مورایس برای جدایی از سپاهان؛ پیش‌بینی رسانه‌ها درست بود

درخواست کتبی مورایس برای جدایی از سپاهان؛ پیش‌بینی رسانه‌ها درست بود

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی پرتغالی پیشنهادهای خوبی از کشورهای شرق و غرب آسیا دریافت کرده است.

به گزارش فوتبالی، محمد مورایس سرمربی سپاهان در نشست خبری پس از بازی آخرِ لیگ برتر مقابل شمس آذر قزوین حرف‌هایی زد که بوی جدایی می‌داد.

این برداشتی بود که اغلب رسانه‌ها از جملات سرمربی سپاهان در آن نشست خبری داشتند. اما باشگاه سپاهان این مساله را رد و رسانه‌‌‌ها را متهم به برهم زدن جو این باشگاه کرد.

مورایس آن روز گفته بود: «من آن‌چنان این‌جا خوشحال نیستم اما می‌شود حس خوبی برای آینده داشت. با این حال اینجا و با سپاهان نمی‌توان جام گرفت. فکر می‌کنم که بسیار سخت خواهد بود که بخواهیم با تیم‌های دیگر رقابت کنیم. مقابل تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال کوچک هستیم. با توجه به پیشنهاداتی که از باشگاه‌های مختلف دارم، باید بگویم این سقف بودجه به تیم‌های ایرانی در رقابت‌های بین المللی فرصتی نخواهد داد. ایران بسیار بزرگ و قدرتمند است و این مایه تاسف است که ضعف خودمان را نشان دهیم. من همه ایرانی‌ها را دوست دارم و باعث افتخار است که کنارتان بودم. آینده را هم نمی‌توانم پیش بینی کنم اما خیلی خوب بود کنارتان بودم

حالا و چند روز پس از قهرمانی سپاهان در جام حذفی خبر رسیده است که مورایس یک نامه کتبی به باشگاه سپاهان داده و از باشگاه خواسته است که با استعفای او موافقت کند. این در حالی است که او قراردادی 3 ساله با سپاهان دارد که دو سال از آن گذشته است و طبق قرارداد مورایس باید یک فصل دیگر هم در اصفهان بماند.

اما مورایس برای جدایی کاملا مصمم است و تصمیمش را گرفته است. البته مدیران باشگاه سپاهان مخالف این تصمیم مورایس هستند و از نظر قانونی هم حق با آنهاست. برای همین هم به سرمربی پرتغالی پیشنهاد داده‌اند که یک هفته به مسافرت برود و استراحت کند و بعد از آن تصمیم بگیرد.

نکته مهم این است که سپاهان در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا باید در روز 16 مرداد ماه مقابل تیم شباب الاهلی امارات قرار بگیرد. یعنی کمتر از یک ماه و نیم دیگر! در واقع سپاهان زمان زیادی در اختیار ندارد تا به دنبال سرمربی جدید بگردد. قطعا ماندن مورایس هزینه کمتری برای این باشگاه ایجاد می‌کند اما تجربه نشان داده وقتی مربی یا بازیکن خودش تمایل به ماندن نداشته باشد و از روی اجبار بماند، روی عملکردش تاثیر منفی می‌گذرد.

درباره دلیل جدایی مورایس هم حرف و حدیث زیاد است اما ظاهرا او پیشنهادات خوبی دریافت کرده است. هم از تیم‌های شرق آسیا و هم از تیم‌های غرب آسیا. این پیشنهادات هم آنقدر خوب هستند که مورایس بتواند با پرداخت حق فسخ از سپاهان جدا شود و به تیم‌های دیگری برود.

1359