گزارش روز؛ نگاهی به نقاط تاریک کارنامه سرمربی جدید پرسپولیس

گزارش روز؛ نگاهی به نقاط تاریک کارنامه سرمربی جدید پرسپولیس

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی جدید پرسپولیس دوران کاری پرنوسانی داشته است.

به گزارش فوتبالی، خوان کارلوس گاریدو 55 ساله اسپانیایی که بامداد امروز به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب شد، بهترین دوران مربیگری‌اش را در ویارئال پشت سر گذاشته که در سال 2010، موفق شد این تیم را تا نیمه نهایی لیگ اروپا بالا ببرد و و در لالیگا هم عنوان چهارمی را به دست آورد تا با ویارئال سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند.

سرمربی جدید پرسپولیس، در دوران حضورش در قاره افریقا و در دو کشور مصر و مراکش هم روزهای خوبی را تجربه کرد اما علیرغم این موفقیت‌ها، چند نقطه تاریک هم در کارنامه او دیده می‌شود که از آن جمله می‌توان به اخراج‌های او از تیم‌های مختلف اشاره کرد که این گزارش به مهمترین آنها پرداخته است

از ویارئال شروع کنیم. گاریدو که از سال 2009 به عنوان سرمربی ویارئال انتخاب شده بود، در فصل 2011 نتوانست موفقیتهایش در سال 2010 را تکرار کند و پس از یک شکست خانگی تحقیرآمیز در کوپا دل ری برابر تیم دسته سومی میراندرس اخراج شد.

کلوب بروژ

او در ۱۵ نوامبر ۲۰۱۲ به عنوان سرمربی کلوب بروژ منصوب شد اما در سپتامبر ۲۰۱۳ کار خود را از دست داد. 20 پیروزی، ۹ تساوی و ۸ باخت، آمار او در بروژ بود. هرچند درصد بردهای او نسبتاً بالا بود اما به دلیل ناتوانی در دستیابی به موفقیت‌های بزرگ و ثبات در عملکرد، مدیریت باشگاه تصمیم به تغییر سرمربی گرفت.

بتیس

خوان کارلوس گاریدو در دسامبر ۲۰۱۳ به عنوان سرمربی بتیس منصوب شد، اما پس از تنها ۹ بازی رسمی و تنها یک پیروزی، در ژانویه ۲۰۱۴ از سمت خود برکنار شد. در طول این مدت، بتیس سه شکست متوالی را تجربه کرد که آخرین آن‌ها شکست ۵-۰ در برابر رئال مادرید بود. این نتایج ضعیف باعث شد که بتیس در رده آخر جدول لالیگا قرار گیرد و در نهایت مدیریت باشگاه تصمیم به اخراج گاریدو گرفت.

الاتفاق عربستان

در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۱۶، خوان کارلوس گاریدو به عنوان سرمربی تیم باشگاه الاتفاق در لیگ حرفه‌ای عربستان منصوب شد. او قراردادی هفت ماهه با این تیم امضا کرد. اما پس از ۲۲ بازی در فوریه ۲۰۱۷ از سمت خود برکنار شد.

بازگشت ناموفق به اسپانیا

این سرمربی اسپانیایی، در ژانویه ۲۰۲۱ به اسپانیا برگشت و هدایت تیم دسته دومی «کاستیون» را برعهده گرفت و در حالی که در فاصله ۲ هفته مانده به پایان فصل در منطقه سقوط قرار داشت در می ۲۰۲۱ از سوی مدیران باشگاه اخراج شد.

7474