خطر در کمین «استقلالِ» باشگاه استقلال؛ چرا جلسات مهم در دفتر هلدینگ خلیج فارس برگزار می‌شود؟

خطر در کمین «استقلالِ» باشگاه استقلال؛ چرا جلسات مهم در دفتر هلدینگ خلیج فارس برگزار می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- یک اتفاق عجیب و غیر حرفه‌ای باعث انتقاد از باشگاه استقلال، مدیران و مالکان جدید این تیم شده است. 

به گزارش فوتبالی، اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که کار واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به پایان رسید. باشگاه پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از چند بانک واگذار شد و شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس هم مالک باشگاه استقلال شد.

بعد از تکمیل انتقال این دو باشگاه به بخش خصوصی، اتفاقات مختلفی برای آنها افتاده است. در کادر مدیریتی پرسپولیس تغییر خاصی رخ نداده است و تقریبا همه افرادی که قبل از واگذاری در این باشگاه مسئولیت داشتند همچنان مشغول کار هستند.

اما در استقلال اوضاع کاملا متفاوت است. مالکان جدید باشگاه بعد از شروع کار، خیلی زود مدیر عامل سابق باشگاه یعنی علی خطیر را برکنار کردند. بعد هم سرپرست تیم تغییر کرد و دو روز پیش هم تغییراتی در هیات مدیره باشگاه صورت گرفت و در اصطلاح هیات مدیره ترمیم شد.

تنها در یک مورد که پیش بینی می‌شد مالک جدید باشگاه استقلال با توجه به خواسته اکثریت هواداران در فضای مجازی دست به تغییر سرمربی بزند اما این اتفاق فعلا نیفتاده است و هنوز خبری از تغییر در کادر فنی این تیم نیست.

حالا چند روزی است که فعالیت باشگاه استقلال در فصل نقل و انتقالات هم شروع شده است و فعلا محمد حسین اسلامی از ذوب آهن و میلاد زکی پور از سپاهان به استقلال پیوسته‌اند. در این بین اما یک نکته عجیب دیده شده است. 

ظاهرا همه فعالیت‌های مهم باشگاه استقلال به جای این که در دفتر این باشگاه انجام شود در دفتر هلدینگ انجام می‌شود. حتی مراسم رونمایی و عکاسی از بازیکنان جدید استقلال هم در دفتر هلدینگ برگزار شده است نه در ساختمان باشگاه در حالیکه در باشگاه پرسپولیس ماجرا برعکس است.

البته این که مذاکره با بازیکنان در محلی غیر از دفتر باشگاه انجام شود طبیعی است. شاید باشگاه نخواهد رسانه‌ها در جریان مذاکرات با بازیکنان جدید قرار بگیرند و به همین دلیل برگزاری مذاکرات در هر مکانی جز دفتر باشگاه ایرادی ندارد.

اما در همه جای دنیا رسم است که باشگاه‌ها از بازیکنان یا مربی جدیدشان در دفتر باشگاه و یا استادیوم اختصاصی خودشان رونمایی می‌کنند. نکته مهم‌تر این است که ظاهرا جلسه هیات مدیره جدید باشگاه هم دیروز در دفتر هلدینگ برگزار شده است!

این در حالی است که باشگاه استقلال سال‌هاست یک ساختمان مشخص دارد که عملا همه تصمیمات مهم در این ساختمان گرفته می‌شود. جالب است که هلدینگ در هیات مدیره جدید باشگاه استقلال فقط یک نماینده دارد نه بیشتر. بنابراین دلیلی وجود ندارد که جلسات هیات مدیره در محلی جز ساختمان باشگاه برگزار شود.

اما ظاهرا هلدینگ که مالک باشگاه استقلال است تصمیم دیگری گرفته است. نکته این است که ادامه چنین روندی می‌تواند قدرت و اعتبار و استقلالِ باشگاه استقلال را زیر سوال ببرد و نام بزرگ این باشگاه تحت تاثیر نام مالک آن قرار بگیرد. شاید بهتر باشد مدیران جدید استقلال در این تصمیم تجدید نظر کنند.


1359