هرنان کرسپو مهاجم بزرگ فوتبال آرژانتین ۴۹ ساله شد

هرنان کرسپو مهاجم بزرگ فوتبال آرژانتین ۴۹ ساله شد

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم توانمند سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین ۴۹ ساله شد.

به گزارش فوتبالی، بسیاری از علاقه مندان به فوتبال بازی ها و افتخارات هرنان کرسپو مهاجم گلزن سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین را به یاد دارند. بازیکنی که در تیم پارما در رقابت های سری آ چهره شد و سپس به تیم رویایی لاتزیو در اوایل قرن جدید با مربیگری اسون گوران اریکسون پیوست و در زمان خود یکی از گران ترین نقل و انتقالات فوتبال جهان را رقم زد. او سپس راهی اینتر شد و به درخشش خود در کنار بازیکنان مطرح آن زمان نراتزوری مانند کریستین ویری و رونالدو ادامه داد و در اقدامی جالب پس از اینتر راهی رقیب همشهری یعنی میلان شد.

کرسپو در میلان هم روزهای خوبی را سپری کرد و یکی از بازی های درخشان او زدن دو گل در فینال خاطره انگیز لیگ قهرمانان اروپا در استانبول بین میلان و لیورپول بود که در نهایت با قهرمانی روسونری همراه نشد. کرسپو سپس به چلسی پیوست و دوران نسبتا خوبی را در لیگ برتر انگلیس هم سپری کرد و در سال های پایانی فوتبال خود با بازگشت به سری آ ایتالیا در جنوا بازی کرد و در نهایت در پیراهن پارما از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

کرسپو دوران مربیگری خود را در مودنا آغاز کرد و در تیم های مانند بانفیلد و سائوپائولو هم در آمریکای جنوبی فعالیت کرد و سپس با حضور در فوتبال آسیا ابتدا مربی الدحیل قطر شد که در این تیم بسیار ناکام بود اما با حضور در العین امارات احیا شد و این تیم را قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته کرد.کرسپو ۶۴ بازی هم برای تیم ملی فوتبال آرژانتین انجام داده‌ است و این بازیکن یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال به‌ شمار می‌رود و در لیست فیفا ۱۰۰ و بهترین بازیکن قرن باشگاه پارما و لاتزیو قرار دارد.

۱۰۰۹