سود مضاعف استقلال خوزستان از فروش ستاره‌اش؛ می‌توانند چند آقایی‌پورِ دیگر بخرند!

سود مضاعف استقلال خوزستان از فروش ستاره‌اش؛ می‌توانند چند آقایی‌پورِ دیگر بخرند!

پایگاه خبری فوتبالی- مدیران باشگاه استقلال خوزستان از فروش ستاره تیم‌شان کاملا راضی به نظر می‌رسند.

به گزارش فوتبالی، یکی از پدیده‌های لیگ بیست و سوم بدون شک جواد آقایی‌پور مهاجم باشگاه استقلال خوزستان بود که توانست در این تیم پایین جدولی 9 گل بزند و سهم مهمی در جلوگیری از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر ایفا کند. دو گلی که او در بازی رفت مقابل پرسپولیس زد نقش به‌سزایی در شناخته شدنش داشت.

به واسط همین درخشش، آقایی ‌پور تبدیل به یکی از سوژه‌های مهم نقل و انتقالات شد و تقریبا همه تیم‌های بالای جدولی خواستار جذب او بودند. ظاهرا ابتدا پرسپولیس به او پیشنهاد داده بود اما بعدا استقلال و سپاهان هم با این بازیکن وارد مذاکره شدند. در این بین شایعه پیشنهاد خارجی و لژیونر شدن او هم شنیده شد.

اما آقایی‌پور که گفته می‌شود با استقلال به توافق نهایی نزدیک شده بود در چرخشی عجیب به اصفهان رفت و با قراردادی که ظاهرا رقم بسیار سنگینی هم دارد به سپاهان پیوست. نکته این است که چون آقایی‌پور با استقلال خوزستان قرارداد داشت سپاهان ناچار شد رضایت این باشگاه را هم جلب کند و مبلغ سنگینی برای رضایتنامه این بازیکن بپردازد.

درباره کل هزینه‌ای که باشگاه سپاهان بابت جذب آقایی‌پور انجام داد روایت‌های متفاوتی وجود دارد. عددی که تقریبا همه رسانه‌ها روی آن توافق دارند چیزی در حدود 70 میلیارد تومان است که البته نیمی از این پول به باشگاه استقلال خوزستان رسیده است که پول خوبی برای این باشگاه محسوب می‌شود.

البته باشگاه سپاهان این اعداد را تایید نکرده اما امروز کیوان بابادی مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در این باره گفته است: «جدایی آقایی‌پور را از دست دادن نمی‌دانم؛ چرا که او نه ‌تنها الگویی در استقلال‌ خوزستان برای بازیکنان دیگر شد بلکه این امید را زنده کرد که می‌توان بازیکن باکیفیت و جوان را به تیم آورده و از آن درآمدزایی کنیم. من با مبلغ رضایتنامه جواد می‌توانم 5 بازیکن جوان دیگر مثل او را به این باشگاه بیاورم. ضمن اینکه برای این بازیکن آرزوی موفقیت می‌کنم باید بگویم که دست او را در انتخاب تیمش باز گذاشتیم و با اینکه تحت قرارداد ما بود هیچ فشاری به او برای انتخاب تیم نیاوردیم. هرچند تلاش شد باشگاه نیز از این انتقال سود ببرد و اگر منافع باشگاه را نمی‌دیدم این رقم به باشگاه نمی‌رسید.»

این جملات تا حدودی می‌تواند تایید کند که مبلغی که سپاهان برای جذب آقایی‌پور پرداخته است آنقدر بالا بوده که به گفته بابادی، باشگاه استقلال خوزستان می‌تواند 5 بازیکن جوان و آینده‌دار را جذب کند! آن هم با در این روزها کف قرارداد در فوتبال ایران کمتر از دو یا 3 میلیارد نیست!

اگرچه انجام چنین هزینه‌هایی در فوتبال ایران خیلی منطقی و پذیرفتنی نیست اما این معامله درآمد بسیار خوبی برای استقلال خوزستان ایجاد کرده است و این باشگاه از این حیث می‌تواند الگوی خوبی برای باشگاه‌های دیگر باشد.

1359