طلسم ضربات پنالتی یورو برای سه شیرها شکست

طلسم ضربات پنالتی یورو برای سه شیرها شکست

پایگاه خبری فوتبالی- در شبی که شانس در ضربات پنالتی با شاگردان گرت ساوتگیت یار بود آمار و ارقام جالبی به ثبت رسید.

به گزارش فوتبالی، در حالی که بسیاری از علاقه مندان به فوتبال تیم ملی انگلیس از ضربات پنالتی بخاطر سنوات پیشین وحشت داشتند در نهایت در مرحله ۱/۴ نهایی یورو ۲۰۲۴ این‌ شاگردان گرت ساوتگیت بودند که موفق شدند با حذف سوئیس سخت کوش به جمع چهار تیم برتر رقابت ها راه پیدا کنند. اما در جریان پیروزی سه شیرها در مقابل سوئیس آمار جالبی هم از سوی دو تیم ثبت شد. انگلیس پیش از بازی امشب ۹ بار در جام جهانی و رقابت های یورو ضربات پنالتی را تجربه کرده بود و تنها در یورو ۱۹۹۶ در مقابل اسپانیا موفق شده بود همه ضربات پنالتی خود را گل کنند که در دیدار برابر سوئیس برای دومین بار این رکورد را تکرار کردند.

ضمن اینکه انگلیس برای اولین بار در تاریخ خود در مسابقات یورو توانست در ضربات پنالتی پیروز شود تا بالاخره طلسم سه شیرها در این رقابت ها شکسته شود و آنها به جمع چهار تیم برتر رقابت ها راه پیدا کنند. اما از سوی دیگر سوئیس که تیم بدشانسی است تنها تیمی است که با ۵ بار حضور در یک چهارم نهایی جام جهانی و یورو تاکنون موفق به صعود به نیمه نهایی نشده است‌ و در تمام این ۵ بار از حضور در جمع ۴ تیم نهایی رقابت ها باز مانده است.

حالا شاید بسیاری از هواداران تیم ملی فوتبال انگلیس امیدوار باشند تا یکبار دیگر شاگردان گرت ساوتگیت طعم حضور در فینال را برای دومین دوره پیاپی بچشند.

۱۰۰۹