گزارش آماری/ بهترین استقلال‌های تاریخ لیگ برتر از نظر میانگین امتیاز!

گزارش آماری/ بهترین استقلال‌های تاریخ لیگ برتر از نظر میانگین امتیاز!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال، لیگ بیست و سوم را با 67 امتیاز و حضور روی پله دوم تمام کرد و البته قهرمان نشد. برای تیم بزرگی مثل استقلال نایب قهرمانی هرگز دستاورد محسوب نمی‌شود. ضمن اینکه استقلال در فصل گذشته، سه جام از دست داد.

به گزارش فوتبالی، البته این برای سومین دوره پیاپی بود که آبی‌ها فصل را با گرفتن بیشتر از 2 امتیازِ هر بازی به پایان می‌رساندند؛ اتفاقی که در 20 دوره ابتدایی لیگ برتر حتی یک بار هم رقم نخورده بود. آنچه استقلال در این فصل رقم زد، آنها را روی پله دوم بهترین استقلال‌های تاریخ لیگ برتر از ئظر آماری قرار داد؛ درست مانند همان رتبه‌ای که در پایان لیگ بیست و سوم رقم خورد. البته این فقط یک عملکرد عددی و آماری است است و طرفداران استقلال را چیزی جز قهرمانی و جام راضی نمی‌کند و این خصلت تیمهایی مثل استقلال و پرسپولیس است.

1- لیگ بیست و یکم با معدل 2.27 امتیاز

68 امتیاز از 30 بازی و سپری کردن یک فصلِ بدون شکست؛ تیمِ فرهاد مجیدی با این سناریو قهرمانی بیست و یکمین دوره لیگ برتر را جشن گرفت. آنها به طور میانگین از هر بازی 2.27 امتیاز گرفتند که بالاترین معدل آبی‌ها در تاریخ این رقابت‌هاست. استقلال در آن فصل صاحب 19 برد و 11 مساوی شد.

2- لیگ بیست و سوم با معدل 2.23 امتیاز

استقلال در فصل بیست و سوم، مدعی قهرمانی بود و به مراتب اسکواد بهتری نسبت به استقلال ساپینتو و حتی استقلال فرهاد مجیدی داشت اما در نهایت فصل با 67 امتیاز تمام شد و البته بدون جام قهرمانی. این تیم با 19 برد، 10 مساوی و یک باخت، دومین استقلالِ از نظر گرفتن امتیاز در تاریخ لیگ برتر شد. استقلال قهرمانی را در بازی مقابل نساجی در قائمشهر از دست داد.

3- لیگ بیست و دوم با معدل 2.07 امتیاز

تیمِ مجیدی با یک تقویت ویژه و اضافه شدن دو وینگر محشر (مهدی قایدی و محمد محبی) تحویل ریکاردو ساپینتو شد ولی نتوانست از عنوان قهرمانی دفاع کند و روی پله سوم ایستاد. آبی‌ها در آن فصل 62 امتیاز از 30 بازی گرفتند. 18 برد، 8 مساوی و 4 باخت کارنامه تیمِ ساپینتو بود که با وجود ثبت معدل استاندارد 2.07 امتیاز از هر بازی به فتح جام منجر نشد.

4- لیگ دوازدهم با معدل 1.97 امتیاز

امیر قلعه‌نویی، استقلال را در لیگ هشتم قهرمان کرد و رفت. او وقتی بعد از 3 فصل به نیمکت آبی‌ها برگشت، باز هم آنها را صاحب جام قهرمانی در لیگ دوازدهم کرد. آن فصل، استقلال توانست به طور متوسط از هر بازی 1.97 امتیاز بگیرد؛ 19 برد، 10 مساوی و 5 باخت. آبی‌ها فصل را با گرفتن 67 امتیاز از 34 بازی و نشستن روی قله لیگ تمام کردند.

5- لیگ پنجم با معدل 1.96 امتیاز

 اولین قهرمانی استقلال در تاریخ لیگ برتر در سومین فصل حضور امیر قلعه‌نویی رقم خورد. آبی‌ها در آن دوره 59 امتیاز از 30 بازی گرفتند و فصل را با میانگین امتیازی 1.96 از هر بازی تمام کردند: 16 برد، 11 مساوی و 3 باخت. استقلال در آن فصل، هیچ کدام از بازی‌های خانگی‌اش را با شکست تمام نکرد درست مانند لیگ‌های 21 و 23.

5390