درخواست ویژه پیکان از فدراسیون فوتبال: مس رفسنجان به لیگ دسته اول برود!/ بهاروند گفت مس صعود کند، پیکان در لیگ برتر می‌ماند

درخواست ویژه پیکان از فدراسیون فوتبال: مس رفسنجان به لیگ دسته اول برود!/ بهاروند گفت مس صعود کند، پیکان در لیگ برتر می‌ماند

پایگاه خبری فوتبالی - مدیرعامل پیکان از مسئولان فدراسیون فوتبال درخواست کرد تا زمان رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال، لیگ برتر شروع نشود.

به گزارش فوتبالی، پیکان یکی از تیم های سقوط کننده به لیگ یک در فصل گذشته بود. تیمی که شاید کمترین احتمال برای سقوط را داشت ولی در نهایت با بدشانسی و باخت به استقلال و برد همزمان استقلال خوزستان و فولاد راهی لیگ یک شد. با این وجود احمد مددی مدیرعامل خودروسازان معتقد است این تیم باید به لیگ برتر باز گردد.

مددی مدعی است زمان انجام فساد نباید در رای صادره توسط ارکان قضایی فدراسیون تاثیر داشته باشد: «کشف فساد در هر مقطعی صورت بگیرد مهم نیست چه زمانی رخ داده باشد. اگر فساد حتی برای سه فصل پیش باشد، ارکان قضایی فدراسیون رأی را صادر می‌کنند. بند ب ماده 73 انضباطی به صراحت اشاره کرده است که اگر تیمی تبانی کند و شدت آن زیاد باشد با کسر امتیاز و حتی سقوط به لیگ پایین‌تر مواجه می‌شود. درخواستی که از مسئولان فدراسیون داشتم این بود که روند رسیدگی طولانی شده است و باید مشخص شود. موضوع پرونده فساد محرز است و فساد در تیم مس رفسنجان رخ داده. آیا می‌توانیم عادی از این همه حرف و حدیث بگذریم؟ مگر عضو کمیته انضباطی (رضا جاودانی) خواب‌نما شده بود که آن همه صحبت کرد یا آن فرد رسانه‌ای خواب‌نما شده بود که صحبت از سکه می‌کند؟ حتماً موضوعی وجود دارد.»

مددی که از مسئولان قضایی می‌خواهد به رسیدگی سرعت دهند، می‌گوید منظور وی این است که مس رفسنجان در صورت اثبات جرم باید سقوط کند: «در این مواقع آخرین تیم سقوط‌کننده به لیگ پایین‌تر در لیگ برتر می‌ماند. در سال 2005 حکم به سقوط باشگاه یوونتوس به سری B ایتالیا دادند و آخرین تیم سقوط‌کننده را به سری A بازگرداندند. حتی با حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ صحبت کردم و گفت اگر مس سقوط کند، پیکان در لیگ برتر می‌ماند.»

مدیرعامل پیکانی‌ها در پایان از فدراسیون فوتبال درخواست جالبی دارد: «ارکانی از فدراسیون و کمیته داوران در بازداشت به سر می‌بردند و حتماً اتفاقی افتاده است. از دستگاه قضایی تشکر کردم، ولی درخواست رسیدگی سریع دارم چون لیگ برتر قرار است از مرداد آغاز شود. درخواست دیگرمان از فدراسیون این است که تا زمان تعیین تکلیف نشدن پرونده فساد، لیگ شروع نشود. خدا وکیلی با این همه پرونده فساد، می‌توان لیگ برتر را آغاز کرد؟ سال بعد هر سوتی زده شود، ماجراهایی آغاز خواهد شد.»

1997