پیش بازی هلند - انگلیس؛ تقابل لاله های نارنجی با سه شیرها

پیش بازی هلند - انگلیس؛ تقابل لاله های نارنجی با سه شیرها

پایگاه خبری فوتبالی- دومین فینالیست یورو ۲۰۲۴ امشب از دل دیدار دو تیم هلند و انگلیس بیرون خواهد آمد.

به گزارش فوتبالی، تیم های ملی فوتبال انگلیس و هلند امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در مرحله نیمه نهایی رقابت های یورو ۲۰۲۴ در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند آلمان به مصاف هم خواهند رفت تا حریف اسپانیا در فینال رقابت ها مشخص شود. سه شیر ها  با هدایت مربی خوش شانس خود گرت ساوت گیت بازی های پر انتقادی را در مسابقات یورو ۲۰۲۴ انجام داده اند. این تیم از بازی ابتدایی خود در این مسابقات به دلیل عملکرد ضعیف مورد انتقاد هواداران قرار گرفت اما در نهایت مانند دوره قبل در نیمه نهایی حاضر است و با برتری احتمالی مقابل هلند می تواند برای دومین دوره پیاپی به فینال این بازی ها برسد.

انگلیس با صربستان، دانمارک و اسلونی در مرحله گروهی هم گروه بود و به سختی خود را به عنوان تیم اول به دور بعدی رساند و در مرحله ۱/۸ نهایی از سد حریف خود گذشت و در مرحله ۱/۴ با گل لحظات پایانی جود بلینگام از شکست گریخت و در ضربات پنالتی حریف را کنار زد و به جمع ۴ تیم برتر رقابت ها رسید. در مقابل هلند که با فرانسه، اتریش و لهستان همگروه بود به عنوان تیم سوم به دور بعدی رسید و با برتری مقابل رومانی  و سپس ترکیه در دور حذفی به جمع ۴ تیم گام گذاشت.

این دو تیم پیش از این ۶ بار در بازی های رسمی با هم بازی کردند که سهم هلند ۳ برد و سهم انگلیس فقط یک برد بوده و دو بازی به تساوی انجامیده است. آخرین تقابل دو تیم در لیگ ملت های اروپا ۲۰۱۹ با برتری ۳-۱ هلند به اتمام رسید.

۱۰۰۹