انگیزه‌های متفاوت اسپانیا و انگلیس برای قهرمانی در یورو 2024

انگیزه‌های متفاوت اسپانیا و انگلیس برای قهرمانی در یورو 2024

پایگاه خبری فوتبالی- روز یکشنبه دو تیم ملی اسپانیا و انگلیس دیدار پایانی یورو 2024 را برگزار می‌کنند، رقابتی که میان پرافتخارترین و کم‌افتخارترین تیم‌های جام برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته تیم ملی انگلیس موفق شد با گل دقایق پایانی اولی واتکینز، از سد هلند سرسخت و پرتلاش رونالد کومان عبور کند و برای دومین دوره متوالی به دیدار پایانی رقابت‌های یورو صعود کند. این اتفاق در حالی رقم خورده است که تا پیش از آمدن گرت ساوتگیت، انگلیس هرگز نتوانسته بود به بازی فینال صعود کند و نایب قهرمانی در یورو 2020، بهترین نتیجه تاریخ فوتبال انگلستان در جام ملت‌های اروپا به حساب می‌آید.

حالا آن‌ها باید یکشنبه شب در شهر برلین به مصاف پرافتخارترین تیم این رقابت‌ها بروند. تیم ملی اسپانیا در کنار تیم ملی آلمان با 3 بار قهرمانی در یورو، پرافتخارترین تیم تاریخ یورو به شمار می‌رود. آن‌ها حالا انگیزه زیادی دارند تا با برتری بر تیم ملی انگلیس، چهارمین قهرمانی خود را در این مسابقات جشن بگیرند. 

تیم ملی اسپانیا در سال 1964 توانست با غلبه بر شوروی در بازی فینال، نخستین جام رسمی بین‌المللی خود را به دست بیاورد. دو قهرمانی دیگر ماتادورها در سال‌های 2008 و 2012 و با هدایت لوییس آراگونس فقید و ویسنته دلبوسکه به دست آمد. لوییس دلا فوئنته در صورت قهرمانی می‌تواند نام خودش را در تاریخ فوتبال اسپانیا جاودانه کند.

اما در آن سو، گرت ساوتگیت هم انگیزه زیادی دارد تا با کسب قهرمانی جواب همه انتقادات را بدهد. او در یورو 1996 با از دست دادن پنالتی خود برابر آلمان شانس قهرمانی در یورو را از تیم ملی کشورش گرفت و حالا می‌خواهد با قهرمانی در یورو 2024، آن خاطره تلخ را به دست فراموشی بسپرد.

 1428