رمزگشایی خبرگزاری‌ فارس از اسامی متهمان؛ 5 مدیر فوتبالی و یک مجری ورزشی در پرونده فساد احضار شدند!

رمزگشایی خبرگزاری‌ فارس از اسامی متهمان؛ 5 مدیر فوتبالی و یک مجری ورزشی در پرونده فساد احضار شدند!

پایگاه خبری فوتبالی- پرونده فساد در فوتبال ایران با احضار چند متهم دیگر وارد فاز تازه‌ای شده است.

به گزارش فوتبالی، بعد از مدتی سکوت و بی‌خبری در پرونده فساد در فوتبال ایران، ظاهرا اتفاقات جدیدی در این پرونده افتاده است. مدتی قبل و در رسیدگی به پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان برای چند نفر از مسئولان باشگاه و سازمان لیگ، کمیته داوران و گزارشگران ورزشی پرونده تشکیل شد که طبق صحبتهای سخنگوی قوه قضاییه با قرار تامین‌های مناسب آزاد هستند.

طبق آنچه قبلا اعلام شده بود در پرونده فساد در فوتبال سهیل مهدی (رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ)، خداداد افشاریان(رییس کمیته داوران و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال)، فریبرز محمودزاده (رییس سابق مسابقات لیگ دسته اول) و شهاب زندی (مدیرعامل باشگاه لیگ برتری شمس آذر) با دستور بازپرس در بازداشت بودند که بر اساس آخرین خبرها خداداد افشاریان امروز به قید وثیقه آزاد شده است و این نشان می دهد که تحقیقات درباره افشاریان به پایان رسیده است اما تحقیقات درباره سه متهم دیگر ادامه دارد. علاوه بر افشاریان و همچنین با اعلام سخنگوی قوه قضاییه مدیرعامل سابق باشگاه گل گهر سیرجان که نامش برده نشده با سپردن وثیقه در تاریخ ۲۴ تیرماه سال جاری از زندان آزاد شده است. 

اما نکته مهم این است که سخنگوی قوه قضاییه خبر تا‌زه‌ای هم داد و گفت: «اخیراً 5 فرد جدید در این ارتباط احضار شده‌اند که از مسئولان سابق فدراسیون فوتبال و یک نفر از مجریان برنامه‌های ورزشی صداوسیما هستند.»

خبرگزاری فارس از این اسامی رمزگشایی کرده و آنها را اعلام کرده است. اینکه خبرگزاری فارس اسامی این افراد را اعلام کرده نشان می دهد که منبع خبری آنها مطمئن بوده و نام این افراد در این پرونده وجود داشته و این خبرگزاری رسمی که مطمئنا دارای ارتباطات نزدیکی با قوه قضاییه است حتما اسنادی در اختیار دارد که این نامها را به صورت واضح منتشر کرده است. 

البته سخنگوی قوه قضاییه در صحبتهایش به هیچ نامی اشاره نکرده است که در این باره گفته است: «دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال، رئیس وقت کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال، سرپرست وقت فدراسیون فوتبال، یکی از مجری‌های برنامه‌های ورزشی صداوسیما، رئیس وقت کمیته مسابقات لیگ برتر، دبیر وقت سازمان لیگ برتر در سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹ هم به اتهام اخذ رشوه به دستگاه قضایی در استان کرمان احضار شده‌اند.»

خبرگزاری فارس در رمزگشایی و اعلام اسامی این نامها را مطرح کرده که باید دید چه زمانی رسما از سوی قوه قضاییه اعلام می شود اما این نکته قابل توجه این است که خبرگزاری فارس از «مهدی محمد نبی» دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) به عنوان متهم نام برده در حالیکه برخی تخلفات مربوط به تیمهای صنعتی مثل گل گهر، مس کرمان و مس رفسنجان در زمان دبیرکلی «حسن کامرانی فر» هم بوده و با توجه به اینکه عزیزی خادم رییس آن زمان فدراسیون فوتبال هم دو سال از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال محروم شده است، به نظر می رسید ممکن است نام کامرانی فر و عزیزی خادم هم در این میان باشد اما چون نام گل گهر به میان آمده این اتفاقات به فصلی مربوط می شود که گل گهر از لیگ دسته اول به لیگ برتر آمده است و به دلیل عزیزی خادم و کامرانی فر در این میان نامشان مطرح نشده است.

خبرگزاری فارس از «میرشاد ماجدی» رییس کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) نام برده و باید دید به چه دلیل نام او مطرح شده است. «حیدر بهاروند» سرپرست فدراسیون فوتبال (سال‌های 1398-99) هم نامش مطرح شده و این در حالی است که سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده بود سرپرست وقت فدراسیون فوتبال و این می تواند به میرشاد ماجدی هم بخورد اما میرشاد ماجدی در بهمن 1400 سرپرست فدراسیون فوتبال شده بود، پس این ماجرا به زمان سرپرستی میرشاد ماجدی در کمیته آموزش بازمی گردد. 

خبرگزاری فارس نام مجری سابق برنامه شب‌های فوتبالی شبکه ورزش یعنی افشین عبداللهیان را هم مطرح کرده در حالیکه در چند وقت اخیر نام مجریان دیگری هم مطرح بوده و باید دید این گمانه زنی فارس چقدر صحت دارد و چقدر درست است و چه زمانی نام مجری مدنظر سخنگوی قوه قضاییه به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

«امیرحسین فتاحی» رئیس کمیته مسابقات لیگ برتر (سال‌های 1398-99) که همه به نام سعید فتاحی او را می شناسند هم از سوی خبرگزاری فارس مطرح شده و خبرگزارس فارس نام او را آورده است و باید دید او به چه دلیل پایش به این پرونده باز شده است. او در آن سال رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ بود.

 «محمدرضا کشوری» دبیر سازمان لیگ برتر (سال‌های 1398-99) هم نامش در این لیست وجود دارد و خبرگزاری فارس نام او را هم رسانه ای کرده است. خبرگزاری فارس نوشته که این افراد به اتهام اخذ رشوه به دستگاه قضایی در استان کرمان احضار شده‌اند و بارها و بارها هم به دادسرای کرمان و سیرجان و رفسنجان رفته اند و برخی از آنها هم به قید وثیقه آزاد شده اند.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این پنج نفر از امروز سه شنبه دوم مردادماه به دادگستری کرمان احضار شده اند و باید ظرف پنج روز خودشان را معرفی کنند و درباره محتویات پرونده و اتهاماتشان توضیحات لازم را ارائه کنند. از قرار معلوم تمام این افراد، درگیر پرونده ارتشا نیستند و شنیده شده دو نفر به عنوان مطلع باید به دادسرای کرمان بروند. 

همچنین مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال هم در جریان این موضوع قرار گرفته و با وجود اینکه در دوره ای که او در فدراسیون فوتبال حضور نداشته است این اتفاق ها افتاده است اما او اعلام کرده که فدراسیون فوتبال حاضر به هرگونه همکاری است و بخش حقوقی فدراسیون فوتبال هم در این زمینه با قوه قضاییه همکاری خواهد کرد.

1359