حدادی: مسیر دوومیدانی ایران درست نبوده است/ انگیزه‌ای برای حضور در المپیک نداشتم

حدادی: مسیر دوومیدانی ایران درست نبوده است/ انگیزه‌ای برای حضور در المپیک نداشتم

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: دوومیدانی از همه رشته ها در ایران عقب افتاده و بنابراین انتظاری از دوندگان‌مان در المپیک نداشتیم. 

به گزارش فوتبالی، احسان حدادی در مورد عملکرد حسن تفتیان و فرزانه فصیحی دو نماینده دوومیدانی ایران در المپیک پاریس اظهار داشت: مسابقات آنها به پایان رسید و نتایج هم قابل پیش بینی بود و انتظاری نداشتیم که نتایج آنچنانی و فوق العاده رقم بزنند. به نظر من در حد خودشان خوب بودند و توقعی هم نبود. از سوی دیگر وظیفه ما بود که مانند تمام دنیا جوایز را تعیین کینم تا انگیزه آنها بالا برود.

*مسیر دوومیدانی ایران درست نبوده است

وی ادامه داد: المپیک میدان بزرگی است و همه با قدرت می آیند. اگر توقع مدال داریم باید ورزشکاران مان را در بازی های آسیایی محک بزنیم. اگر تاکنون هدف مدال گرفتن بوده مسیر درست اینی نبوده که در این چند سال گذشته طی شده است. تصمیمات اشتباه زیاد گرفته شده و می بینیم که نتایج در بازی های آسیایی، جهانی و المپیک چطور است.

* انگیزه‌ای برای حضور در المپیک نداشتم

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینکه بعد از 4 دوره خودش دوست داشت در این المپیک هم باشد یا خیر، گفت: خیر، انگیزه‌ای نداشتم و تا امروز هم به دلیل مشغله زیاد در فدراسیون نتوانستم مسابقات دوومیدانی را ببینم و فقط نتایج را دنبال کردم. 

*دوومیدانی از همه رشته‌ها در ایران عقب افتاده است

حدادی با اشاره به اینکه خیلی عقب هستیم گفت: دوومیدانی از همه رشته ها در هر زمینه ای در ایران عقب است و حالا آسیا و جهان بماند. کارهای زیادی در طی این سالیان باید انجام می‌شد که نشده است.

*هدف حضور مربیان خارجی برای آموزش در ایران است

وی در مورد اینکه حضور مربیان خارجی در ایران به کجا رسید، گفت: از روزی که وارد فدراسیون شدم با مربیان و کشورهای زیادی ارتباط گرفتم. هدف ما این است که مربیان خارجی را بیاوریم تا مربیان ما هم سطح علمی شان بالا برود. وقتی کلاسی برگزار نشده چطور می توانیم از مربیان مان انتظار داشته باشیم. 

*باید دوباره به دوومیدانی فرصت داده شود

رئیس فدراسیون دوومیدانی تاکید کرد: من همچنان معتقدم که ما پتانسیل کسب 10 مدال در بازی‌های آسیایی را داریم، اما باید حمایت 100 درصدی شود قبلا فرصت داده شد و توانستیم در گوانگژو 5 مدال را کسب کنیم و قطعا اگر باز هم فرصت داده شود، این اتفاق می‌افتد. 

*اسپانسر زمانی می‌آید که نتایج خوب باشد

وی در مورد جذب اسپانسر گفت: هر روز در این مورد جلساتی را داریم و پیگیر هستیم. اسپانسر زمانی در رشته ای سرمایه گذاری می کند که نتایج و عملکرد آن رشته خوب باشد و دیده شود.

* با درست شدن زیرساخت‌ها لیگ هم پویا می‌شود

حدادی در مورد برگزاری لیگ گفت: با توجه به اینکه فرصتی نداشتیم، لیگ امسال همانند سابق برگزار شد. ما باید زیرساخت‌ها را درست کنیم و در این صورت است که لیگ پویا می شود. الان پیست آفتاب انقلاب دیگر پوسیده شده و استاندار نیست و باید در اسرع وقت تعویض شود. 

* کفاشیان به کمک دوومیدانی می‌آید

وی در پایان از حضور کفاشیان در فدراسیون دوومیدانی خبر داد و گفت: دوومیدانی خانه کفاشیان است و حضور او را به فال نیک می گیریم و قطعا کمک کننده خواهد بود.

7474