گزارش ویژه/ پاداش مدال‌آوران المپیکی ایران چقدر است؛ مدال آوران میلیاردر می‌شوند!

گزارش ویژه/ پاداش مدال‌آوران المپیکی ایران چقدر است؛ مدال آوران میلیاردر می‌شوند!

پایگاه خبری فوتبالی- مسئولان ورزش کشور برای مدال آوران کاروان ایران در المپیک 2024 پاداش‌های خوبی را در نظر گرفته‌اند.

به گزارش فوتبالی، مسابقات المپیک 2024 به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و البته مثل اغلب دوره‌های اخیر، افتخارآفرینی ورزشکاران ایران در همین روزهای پایانی آغاز می‌شود. دلیلش هم این است که رشته‌های مدال‌آور ایران در هفته دوم آغازمی‌شود. حالا این سوال مطرح شده است که مدال‌آوران ایران به چه اندازه پاداش دریافت دریافت می‌کنند. 

کمیته ملی المپیک برای این دوره از مسابقات به هر ورزشکاری که بتواند مدال طلا کسب کند 10 میلیارد تومان پاداش می‌دهد و رقم‌های 4 میلیاردی و 2 میلیاردی را برای برندگان مدال نقره و برنز اختصاص داده است. همچنین وزارت ورزش در پاداشی جداگانه به برندگان مدال طلا 8 میلیارد تومان پاداش می‌دهد و همچنین برای نقره‌ای‌ها و برنزی‌ها ارقام 4 و 2 میلیاردی را در نظر گرفته است که با پاداش کمیته ملی المپیک برابر است.

گفته می‌شود پاداش کمیته ملی المپیک پای سکو پرداخت می‌شود و قبل از اینکه حتی ورزشکار روی سکو برود این مبالغ را دریافت خواهد کرد. جدا از این پاداش‌ها هنوز ارقامی که در مراسم تقدیر از ورزشکاران در حضور مقامات بلندمرتبه کشور داده می‌شود مشخص نشده است.

فدراسیون کشتی با مدیریت علیرضا دبیر برای مدال آوران خود هم پاداش‌های اختصاصی درنظر گرفته است. برندگان مدال طلا 5 میلیارد تومان به علاوه حقوق ماهیانه 100 میلیون تومان در یک‌سال را دریافت خواهند کرد. در واقع برندگان مدال طلا علاوه بر 5 میلیارد تومان، یک میلیارد و دویست میلیون تومان دریافت خواهند کرد. صاحب مدال نقره پاداش 1 میلیاردی به علاوه حقوق ماهیانه 30 میلیون تومان در یک‌ سال را خواهد داشت که به علاوه یک میلیارد تومان، 360 میلیون تومان هم می‌گیرند. و همچنین دارنده مدال برنز هم علاوه بر 500 میلیون تومان نقدی، یک سال ماهیانه 15 میلیون تومان حقوق خواهد گرفت که 180 میلیون تومان خواهد شد.

فدراسیون تکواندو هم با مدیریت هادی ساعی که خودش صاحب 2 طلا و یک برنز المپیک است برای مدال‌آوران پاداش‌های خوبی را در نظر گرفته است. برنده مدال طلا یک میلیارد تومان، صاحب مدال نقره 600 میلیون و دارنده مدال برنز 500 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

 در پایان رقابت‌های المپیک پاداش‌های قهرمانان را می‌شود به راحتی با توجه به رنگ مدال و اینکه کدام فدراسیون هستند را منهای پاداش مقامات رده بالای کشور محاسبه کرد.

9098