گزارش ویژه/ حسن یزدانی یک گام تا تاریخ‌سازی فاصله دارد

گزارش ویژه/ حسن یزدانی یک گام تا تاریخ‌سازی فاصله دارد

پایگاه خبری فوتبالی- حسن یزدانی با کسب مدال طلا، به پرافتخارترین ورزشکار تاریخ ایران در المپیک بدل می‌شود.

به گزارش فوتبالی، حسن یزدانی که در المپیک 2024 پاریس حسابی خوش درخشیده و توانسته در پیکار با رقبای زیرک خود دست بالاتر را داشته باشد و هر یک از آن‌ها را با نتایج قاطعانه شکست بدهد حالا فاصله زیادی با تاریخ‌سازی ندارد.

محبوب‌ترین کشتی‌گیر ایران در طی یک دهه اخیر، بعد از طلای المپیک ریو، نقره المپیک توکیو حالا شانس طلایی شدن در المپیک فرانسه را دارد و با رسیدن به چنین مهمی به دو رکورد افسانه‌ای خواهد رسید.

در تاریخ ورزش ایران تنها دو ورزشکار موفق به کسب 2 مدال طلا در رقابت‌های المپیک شده‌اند؛ هادی ساعی در تکواندو و حسین رضازاده در وزنه‌برداری. حسن یزدانی با پیروزی در برابر حریف بلغارستانی خود این شانس را دارد که به رکورد استثنایی این دو نابغه ورزش ایران دست پیدا کند و حتی از آن‌ها عبور کند!

همچنین در تاریخ ورزش کشتی ایران در رقابت‌های المپیک هیچ کشتی‌گیری موفق به کسب 2 مدال طلا نشده است و تا پیش از حسن یزدانی، تنها جهان پهلوان تختی قادر به حضور در 3 فینال المپیک شده بودند که در نهایت یک مدال طلا و دو نقره را از آنِ خود کردند. کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران فرصت این را دارد تا با برتری در مسابقه امشب خود که تقریبا از ساعت 21:35 دقیقه آغاز می‌شود از این رکورد افسانه‌ای آقا تختی که 64 سال دست نخورده است عبور کند. 

به طور کلی " یل جویباری" تنها یک گام تا تاریخ‌سازی فاصله دارد و اگر امشب در مصاف با رمضانوف دست پر از تشک کشتی بیرون بیاید عنوان " پرافتخارترین ورزشکار ایران در رقابت‌های المپیک" و همچنین عنوان " پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران" را به نام خود سند خواهد زد.

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی