لیموچی ذخیره آریا یوسفی؛ مگر خودِ مورایس او را نخواسته بود؟

لیموچی ذخیره آریا یوسفی؛ مگر خودِ مورایس او را نخواسته بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- پدیده فصل گذشته لیگ برتر در اولین بازی با پیراهن تیم جدیدش روی نیمکت نشسته بود و خیلی دیر وارد زمین شد.

به گزارش فوتبالی، سه‌شنبه شب در اولین بازی از مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا تیم سپاهان در ورزشگاه نقش جهان اصفهان میزبان تیم شباب الاهلی امارات بود که به تازگی سردار آزمون مهاجم ایرانی را به لیست بازیکنانش اضافه کرده بود.

اغلب پیش‌‌بینی‌ها به این سمت بود که سپاهان کار چندان دشواری ندارد و می‌تواند با حذف تیم نایب قهرمان لیگ امارات وارد جدول اصلی مسابقات لیگ نخبگان آسیا شود. اما در کمال ناباوری این تیم شباب الاهلی بود که توانست با نتیجه 4 بر یک سپاهان را شکست بدهد و به عالی‌ترین لیگ قاره برسد.

این در حالی بود که سپاهان چند مدافع اصلی خودش را به دلیل اخراج و محرومیت در مسابقات فصل قبل در اختیار نداشت. اما خریدهای جوان و گران‌قیمت سپاهان در نقل و انتقالات تابستانی باعث شده بود هواداران این تیم حسابی به پیروزی تیم‌شان امیدوار باشند. این مساله را می‌شد از حضور پرتعداد آنها در ورزشگاه نقش جهان هم فهمید.

در نهایت اما سپاهان با ارائه یک بازی ضعیف که محصول نمایش ضعیف اغلب بازیکنان این تیم بود شکست خورد و به لیگ نخبگان نرسید. پس از پایان بازی موجی از انتقادات علیه ستاره‌های جوان و خریدهای تازه سپاهان در فضای مجازی به راه افتاد.

در این بین ماجرای یک نفر فرق داشت و سوالاتی را در ذهن همه ایجاد کرده بود. این بازیکن مهدی لیموچی بود که در فصل نقل و انتقالات با پرسپولیس مذاکراتی جدی داشت و حتی انتقالش به این تیم قطعی هم به نظر می‌رسید. او حتی یک بار در یک جشن خیابانی رسما اعلام کرد که طرفدار پرسپولیس است. اما در یک اتفاق عجیب راهی سپاهان شد.

قبل از بازی سپاهان و شباب الاهلی پیش‌بینی می‌شد که لیموچی در ترکیب اصلی باشد. اما وقتی ترکیب اصلی سپاهان اعلام شد همه شگفت زده شدند. چرا که لیموچی روی نیمکت ذخیره‌ها بود و به جای او آریا یوسفی که یک مدافع راست است در پست وینگر چپ بازی می‌کرد!

لیموچی سرانجام در دقیقه 80 به زمین رفت تا شاید بتواند تاثیری روی نتیجه بگذارد و اجازه ندهد بازی به وقت‌های اضافی برود. اما او در بدو ورود یک فرصت عالی را از دست داد و بازی با تساوی یک – یک به وقت‌های اضافی رفت. در وقت‌های اضافی هم که آن اتفاق تلخ افتاد.

سوال اصلی این بود که چرا محمد مورایس لیموچی را در ترکیب اصلی قرار نداد و از یک مدافع راست در پست وینگر چپ استفاده کرد. این دقیقا برخلاف چیزی بود که خود لیموچی درباره دلیل پیوستنش به سپاهان اعلام کرده بود.

لیموچی چند روز پیش در گفت‌وگو با رسانه رسمی باشگاه سپاهان درباره این موضوع گفته بود: «من واقعا برایم مهم بود که در تیمی بازی کنم که هم مربی آن تیم من را بخواهد و هم خودم آن را دوست داشته باشم. ماجرای انتخاب من از پایان لیگ شروع شد که کادر فنی سپاهان از جمله آقای مورایس به من پیشنهاد دادند و گفتند که من را می‌خواهند. سپاهان واقعا باشگاه بزرگی است و بازی کردن برای این تیم آرزوی هر بازیکنی است. من هم وقتی دیدم کادر فنی این تیم و در راس آن آقای مورایس به من اعتقاد دارند از این پیشنهاد استقبال کردم و واقعا از اینکه اینجا در تیم سپاهان هستم خوشحالم.»

می‌توان این سوال را مطرح کرد که اگر طبق گفته لیموچی، مورایس اینقدر به او علاقه و اعتقاد داشته چرا او را در ترکیب اصلی اولین بازی فصل سپاهان قرار نداد و چرا او را اینقدر دیر به زمین فرستاد.

1359