بزرگ‌ترین اتلاف وقت تاریخ نقل و انتقالات؛ عطیه‌الله پرسپولیس را قال گذاشت!

بزرگ‌ترین اتلاف وقت تاریخ نقل و انتقالات؛ عطیه‌الله پرسپولیس را قال گذاشت!

پایگاه خبری فوتبالی - بعد از حدود یک ماه مذاکره، یحیی عطیه‌الله تصمیم گرفت به پرسپولیس جواب منفی بدهد و به تیم سابق خودش برگردد.

به گزارش فوتبالی، امروز 20 مرداد است و تقریبا یک ماه پیش بود که اولین خبرها از پیشنهاد پرسپولیس به باشگاه سوچی روسیه برای انتقال یحیی عطیه‌الله مدافع چپ مراکشی منتشر شد.

مدافعی که خبر احتمال انتقالش به پرسپولیس هواداران این تیم را خوشحال کرده بود. در طول این یک ماه مذاکرات زیادی بین دو باشگاه صورت گرفت. ابتدا گفته می‌شد عطیه‌الله از باشگاه قبلی خودش یعنی الاهلی مصر هم پیشنهاد دارد و ترجیحش این است که به همان تیم برود اما ناگهان خبر رسید که الاهلی از این پیشنهاد عقب نشینی کرده است.

در همه این یک ماه خبرها از «توافق قطعی» تا «منتفی شدن کامل» در تغییر بود. کمتر از یک هفته پیش بود که خبر آمد احتمال انتقال یحیی به پرسپولیس 99 درصد است اما کم کم دوباره خبرها به سمت کنسل شدن این همکاری پیش رفت.

در نهایت ساعاتی پیش خبری منتشر شد که هواداران پرسپولیس را شوکه کرد. یحیی عطیه‌الله به صورت قرضی به تیم دیگری پیوسته بود. حالا نام این تیم چیست؟ همان الاهلی مصر که حدود یک ماه پیش همزمان با پرسپولیس به این بازیکن پیشنهاد داده بود اما خیلی زود هم کنار کشید!

این اتفاق در حالی افتاد که پرسپولیسی‌ها 48 ساعت پیش به شدت به جذب این مدافع امیدوار شده بودند. حتی با خود بازیکن هم برای انتقال قرضی به توافق کامل رسیده بودند اما ظاهرا باشگاه سوچی از یحیی خواسته بود قراردادش را تمدید کند و بعد به صورت قرضی به پرسپولیس برود. 

یحیی با این درخواست سوچی مخالف بود. قرارداد او با سوچی تا پایان فصل 2024-2025 بود. از یک طرف سوچی نمی‌خواست یحیی بعد از یک سال بازی در پرسپولیس بازیکن آزاد باشد. از طرفی هم خود یحیی نمی‌خواست تن به خواسته منفعت طلبانه باشگاه سوچی بدهد. این اختلاف نظر در نهایت باعث شد انتقال یحیی به پرسپولیس کاملا منتفی شود.

حالا اما خبر رسیده که یحیی با یک قرارداد قرضی به تیم سابقش یعنی الاهلی برگشته است! آن هم پس از تمدید قراردادش با تیم سوچی به مدت دو فصل دیگر. یعنی قرارداد او که در سال 2025 تمام می‌شد با قرارداد جدید در سال 2027 به پایان خواهد رسید!

حالا پرسپولیسی‌ها سوال می‌کنند چرا شرط تمدید با سوچی را پذیرفت اما به پرسپولیس نیامد؟ او که مخالف تمدید قرارداد بود اما حالا تن به خواسته سوچی داده است با این تفاوت که به جای پرسپولیس راهی الاهلی مصر شده است.

چیزی که تفاوت را رقم زد و باعث تغییر مقصد یحیی از پرسپولیس به الاهلی شد گنجاندن یک بند در قرارداد بود. در قرارداد جدید یحیی با سوچی بندی در وجود دارد که طبق آن باشگاه الاهلی پس از اتمام قرارداد قرضی، حق خرید دائمی بازیکن را خواهد داشت.

این چیزی بود که در پیشنهاد قرارداد پرسپولیس وجود نداشت و اگر هم مطرح می‌شد پرسپولیس قادر به خرید این بازیکن گران قیمت نبود. در نهایت بعد از گنجانده شدن این بند در قرارداد، یحیی تصمیم گرفت به تیمی برود که قبلا هم در آن بازی کرده و تجارب خوبی داشته است.

در این بین اما بی‌تردید بیشترین ضرر متوجه باشگاه پرسپولیس شد. چرا که حدود یک ماه زمان صرف توافق با این مدافع و باشگاه روسی‌اش کرد اما در نهایت نتوانست کار را به قرارداد قطعی برساند. پرسپولیس البته به جز یحیی گزینه‌های دیگری هم داشت اما به نظر می‌رسد با مدت زمانی که صرف مذاکره با یحیی و تیمش کرد می‌توانست یک گزینه در همان حد و اندازه جذب کند.

1359