شکستنِ طلسم 16 ساله؛ آرین در قلب پاریس طلایی شد!

شکستنِ طلسم 16 ساله؛ آرین در قلب پاریس طلایی شد!

پایگاه خبری فوتبالی- آرین سلیمی با برتری در برابر حریف بریتانیایی خود به مدال طلای المپیک در وزن 80+ رشته تکواندو دست پیدا کرد.

به گزارش فوتبالی، آرین سلیمی که به عنوان آخرین نماینده تکواندوی ایران از ظهر امروز به مصاف رقبای خود بر روی شیاب چانگ رفته بود موفق شد یکی پس از دیگری حریفانش را شکست بدهد و به مدال طلای المپیک 2024 برسد تا به این ترتیب یک طلسم بزرگ و 16 ساله را در ورزش ایران بشکند. 

آخرین بار در المپیک 2008 پکن بود که هادی ساعی موفق شد قهرمان تکواندو المپیک شود و به گردن آویز طلا برسد. بعد از آن هیچ تکواندوکار ایرانی موفق نشده بود به مدال طلای مهم‌ترین فستیوال ورزشی جهان دست پیدا کند. 

حالا با گذشت 16 سال، یک جوان غیور کرمانشاهی با تنها 21 سال سن به طلای المپیک در پاریس چشمک زد و موفق به شکستن این طلسم شد. طلسمی که خیلی زودتر از این‌ می‌توانست به دست ناهید کیانی یا مهران برخورداری شکسته شود اما به هرحال این اتفاق با آرین سلیمی رخ داد.

آرین سلیمی با شکست دادن رقبایی از ازبکستان، مکزیک، کرواسی و بریتانیا به چنین افتخار بزرگی دست پیدا کرد. بدون شک اگر او قدر استعداد و توانایی خود را بداند می‌تواند یک هادی ساعی دوم برای تکواندوی ایران باشد. با توجه به سن و سالی که سلیمی دارد حداقل او می‌تواند در دو المپیک دیگر بدرخشد و برای ایران مدال‌آوری کند.

9098