بالاترین دستمزد آسیایی‌ها در فوتبال اروپا؛ طارمی ششمین نفر است

بالاترین دستمزد آسیایی‌ها در فوتبال اروپا؛ طارمی ششمین نفر است

پایگاه خبری فوتبالی- بررسی دستمزد آسیایی‌های شاغل در لیگ‌های اروپایی، نشان می‌دهد مهدی طارمی ششمین آسیایی‌ گران‌قیمت اروپاست. 

به گزارش فوتبالی، الماس بوشهری که سال‌های زیادی است لژیونر فوتبال ایران محسوب می‌شود امسال در انتقالی جذاب از پورتو پرتغال جدا شد و به اینتر ایتالیا پیوست تا ماجراجویی خودش در فوتبال را در سی و دو سالگی در سری آ ایتالیا ادامه بدهد. طارمی علاوه بر حضورش در تیم سطح یک فوتبال دنیا، درآمدی نجومی نیز در این تیم خواهد داشت. درآمدی که نه فقط تبدیل آن به ریال، که خود عدد اصلی نیز در مقایسه با سایر بازیکنان شاغل در لیگ‌های اروپایی هم عدد بالایی است. به همین مناسبت نگاهی خواهیم داشت به بازیکنان آسیایی با بالاترین دستمز سالیانه در لیگ های اروپایی.  

1- کیم من جائه: بازیکن 27 ساله کره جنوبی که در بایرن مونیخ در بوندسلیگا مشغول بازی است درآمد سالیانه 12 میلیون یورویی دارد. با این که پست تخصصی او مدافع مرکزی است اما او فصل پیش موفق شد 1 گل و 2 پاس گل از خود در رقابت‌های بوندسلیگا به ثبت برساند.  

2- سون هیونگ مین: ستاره دوست داشتنی تاتنهام که در 32 سالگی کاپیتان تیم ملی کره جنوبی نیز هست درآمدی 11 میلیون و 750 هزار یورویی در لیگ جزیره دارد. او تا به امروز 7 بار، مرد سال فوتبال کره جنوبی شده است.  

3- کانگ لی این: هافبک 23 ساله کره جنوبی که در لیگ یک فرانسه و در تیم پاری سن ژرمن مشغول بازی است سالیانه 7 میلیون و 270 هزار یورو، درآمد دارد. برعکس درآمد نجومی‌اش اما، عملکرد درخشانی نه در زمینه گلسازی و نه در زمینه گلزنی در این تیم نداشته و در 36 بازی فصل گذشته برای این تیم، تنها 5 گل و 5 پاس گل از خود به ثبت رسانده است. 

4- دایچی کامادا: هافبک 28 ساله تیم ملی ژاپن که در کریستال پالاس و لیگ جزیره مشغول توپ زنی است درآمدی 6.5 میلیون یورویی دارد. او فصل پیش با پیراهن لاتزیو در سری آ مشغول بازی بود اما این فصل به انگلیس رفته و در لیگ برتر توپ خواهد زد.  

5- تاکه هیرو تومیاسو: دفاع راست ژاپنی آرسنال در 25 سالگی و در لیگ برتر انگلستان، درآمد 6 میلیون و 190 هزار یورویی دارد و با این که مدافع است فصل پیش 2 گل و 1 پاس گل از خود در این لیگ به ثبت رساند.  

6- مهدی طارمی: شاهزاده ایرانی که هشتمین فصل متوالی، لژیونر فوتبال ایران خواهد بود؛ در 32 سالگی به سری آ رفت و بازیکن اینتر شد. او درآمدی 5 میلیون و 560 هزار دلاری خواهد داشت که البته پس از کسر مواردی مانند مالیات، به صورت خالص دریافتی 3 میلیون یورویی دارد که در صورت اضافه شدن پاداش، این عدد به 3.5 میلیون یورو یعنی چیزی نزدیک به 234 میلیارد و 500 میلیون تومان می‌رسد.

7899