الزام تیمهای ایرانی به داشتن VAR در مسابقات آسیایی

الزام تیمهای ایرانی به داشتن VAR در مسابقات آسیایی

پایگاه خبری فوتبالی- با توجه به اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیمهای حاضر در مسابقات آسیایی باید ورزشگاه‌های دارای تکنولوژی VAR را برای میزبانی معرفی کنند.  

به گزارش فوتبالی، فرمت جدیدی از مسابقات باشگاهی آسیایی از امسال به اجرا در می‌آید که بر اساس این شیوه جدید، مسابقات در سه سطح اول ، دوم و سوم برگزار خواهد شد که سطح اول، لیگ نخبگان آسیا، سطح دوم، لیگ قهرمانان آسیا و سطح سوم هم چلنج لیگ  نامگذاری شده است. 

همانطور که حتما در جریان هستید، سهمیه ایران، 1+2 در لیگ نخبگان و 1 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا است. در مورد لیگ نخبگان تکلیف یک سهمیه غیرمستقیم با توجه به حذف سپاهان در مرحله اول پلی آف مشخص شد و استقلال و پرسپولیس نماینده‌های ایران در لیگ نخبگان و تراکتور و سپاهان نماینده‌های فوتبال ایران در در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

از سطح کیفی و پاداشهای متفاوت این دو تورنمنت که بگذریم، یکی از بزرگترین تفاوتهای لیگ نخبگان با لیگ قهرمان، استفاده از VAR است. 

بر اساس اعلام کنفدارسیون فوتبال آسیا، تیمهای حاضر در لیگ نخبگان باید از اولین دیدارشان، از تکنولوژی VAR استفاده کنند و در لیگ قهرمانان آسیا هم از دور حذفی به بعد، استفاده از کمک داور ویدئویی اجباری است و این یعنی استقلال و پرسپولیس از اولین بازی آسیایی خود و تراکتور و سپاهان هم پس از پایان مرحله گروهی و از آغاز مرحله حذفی، موظف به استفاده از تکنولوژی کمک داور ویدیویی هستند و اگر ورزشگاه خانگی آنها این قابلیت را نداشته باشد، میزبانی از آنها گرفته خواهد شد و باید در ورزشگاه دیگری از حریفانشان میزبانی کنند.. البته که در حال حاضر استقلال و پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر هم امکان میزبانی در تهران را ندارند چه برسد به مسابقات آسیایی. 

باید منتظر باشیم و ببینیم بالاخره ورزشگاه آزادی به اولین بازی سرخابی در لیگ نخبگان آسیا خواهد رسید یا نه.

7899