تجهیزات و قوانین داوری که در فصل جدید لیگ برتر انگلیس استفاده می‌شود

تجهیزات و قوانین داوری که در فصل جدید لیگ برتر انگلیس استفاده می‌شود

پایگاه خبری فوتبالی- قرار است در فصل جدید مسابقات لیگ برتر انگلیس از قوانین و مقررات و تجهیزات جدیدی در امر داوری استفاده می‌شود تا درصد اشتباهات داوری در این لیگ به حداقل برسد.

به گزارش فوتبالی، مبحث داوری در همه کشورها و در همه لیگ‌های دنیا یکی از حواشی اصلی فوتبال به حساب می‌آید. اتفاقاتی که می‌توانند سرنوشت قهرمان یک جام را تعیین کنند. در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی تلاش‌های زیادی صورت گرفت تا اشتباهات داوری به کمک تکنولوژی به حداقل میزان ممکن برسد. تکنولوژی خط دروازه و کمک داور ویدیویی از جمله نمونه‌های بارز این عنوان است.

لیگ برتر انگلیس هم به عنوان پربیننده‌ترین لیگ فوتبال در دنیا، در استفاده از این تکنولوژی‌ها پیشرو است و قرار است در فصل آینده هم از چند نمونه از این تجهیزات استفاده شود. به نقل از نشریه دیلی میرر، قرار است در فصل پیش روی لیگ برتر انگلیس از تکنولوژی آفساید نیمه‌خودکار استفاده شود. پیش از این در جام جهانی 2022 و یورو 2024 از این تکنولوژی استفاده شد، تکنولوژی‌ای که وظیفه خط‌کشی‌های میلی‌متری را از روی دوش داوران اتاق وار برمی‌دارد.

همچنین تماشاگران حاضر در ورزشگاه می‌توانند توضیحات داور را در خصوص تصمیمات مشکوک او بشنوند و قاضی مسابقه علت تصمیم خود را برای آن‌ها تشریح می‌کند. در صورتی که صحنه خیلی مشکوک و حساسی رخ دهد، در اسکوربورد برای تماشاگران نمایش داده می‌شود.  

1428