گزارش ویژه/ عملکرد سرمربیان خارجی پرسپولیس در اولین بازی لیگ برتری؛ متوسط رو به پایین!

گزارش ویژه/ عملکرد سرمربیان خارجی پرسپولیس در اولین بازی لیگ برتری؛ متوسط رو به پایین!

پایگاه خبری فوتبالی- در 23 دوره‌ای که از مسابقات لیگ برتر سپری شده 10 سرمربی خارجی فرصت نشستن بر روی نیمکت پرسپولیس را پیدا کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، بعد از جدایی اوسمار ویرا، مدیران پرسپولیس با بررسی تمامی گزینه‌های مدنظر در نهایت خوان کارلوس گاریدو را به عنوان سرمربی جدید خود معرفی کردند و هدایت قرمزها را به او سپردند تا به این ترتیب یازدهمین سرمربی خارجی پرسپولیس در لیگ برتر (جام خلیج فارس) اسپانیایی باشد. 

گاریدو باید در تقابل امروز پرسپولیس در برابر ذوب آهن برای اولین بار روی نیمکت قرمزها بنشیند و به نوعی استارت کار خود با تیم جدیدش را در برابر گاندوهای اصفهانی بزند. سرمربی 55 ساله‌ای که سابقه سرمربیگری در لالیگا را هم در کارنامه دارد و سال‌های زیادی را در فوتبال مراکش و الجزایر مشغول به فعالیت بوده است.

پیش از گاریدو، 10 سرمربی خارجی دیگر فرصت نشستن بر روی نیمکت پرسپولیس و هدایت کردن این تیم در رقابت‌های لیگ برتر را به دست آورده‌اند و در مجموع عملکرد متوسط رو به پایینی داشته‌اند! 

اولین سرمربی خارجی پرسپولیس در لیگ برتر وینگو بگوویچ کروات بود که موفق شد در اولین بازی خود به برتری 8 بر 2 در برابر پگاه گیلان برسد. جانشین او راینر زوبل آلمانی بود که در لیگ چهارم بر روی نیمکت پرسپولیس نشست و در اولین بازی خود 3  بر یک مغلوب فولاد شد!

پس از راینر زوبل، چهار سرمربی خارجی بعدی پرسپولیس هم در اولین بازی لیگ برتری خود نتایج خوبی را کسب نکردند. آری هان در دربی با نتیجه بدون گل مقابل متوقف شد. مصطفی دنیزلی 3 بر 2 به ابومسلم باخت! نلو وینگادا با استقلال یک بر یک مساوی کرد و زلاتکو کرانچار هم به تساوی پرگل 3 بر 3 در برابر مس کرمان دست پیدا کرد.

مانوئل ژوزه پرتغالی که با حضور در ایران حسابی برای پرسپولیس دردسرآفرین شد و قرمزها را تا سال‌های سال به خاطر عدم پرداخت دستمزدش در زمان مقرر نقره‌داغ کرد در اولین بازی لیگ برتری خود موفق شد صنعت نفت را یک بر صفر شکست بدهد و طلسم 5 سرمربی خارجی قبلی پرسپولیس را بشکند.

برانکو ایوانکوویچ که معمار نسل پرافتخار پرسپولیس به حساب می‌‌آید و با این تیم به عناوین بسیار زیادی دست پیدا کرد که حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا برای اولین بار یک نمونه از دستاوردهای اوست در اولین تجربه لیگ برتری خود با پرسپولیس در برابر سپاهان با نتیجه 2 بر یک تن به شکست داد!

گابریل کالدرون که حضورش در پرسپولیس تنها 6 ماه قد داد در اولین بازی که بر روی نیمکت قرمزها در لیگ برتر نشست موفق شد با تک گل مهدی ترابی، پارس جنوبی را که در انتهای فصل سقوط کرد شکست بدهد. 

بعد از یک وقفه طولانی و با گذشت حدودا 5 سال، پرسپولیس با جدایی یحیی گل‌محمدی صاحب یک سرمربی خارجی شد. اوسمار ویرا برزیلی که به عنوان جانشین یحیی گل‌محمدی هدایت قرمزها را برعهده گرفت در اولین مسابقه رسمی که بر روی نیمکت پرسپولیس به عنوان سرمربی نشست مغلوب آلومینیوم شد تا در آن مقطع زمانی حسابی تحت فشار هواداران قرار بگیرد!

حالا باید ببینیم گاریدو می‌تواند در اولین بازی لیگ برتری خود نتیجه خوبی را کسب کند یا به سرنوشت تلخ نفراتی چون زوبل، دنیزلی، برانکو و اوسمار دچار می‌شود؟

گزارش از جواد حامدنیا/ پایگاه خبری فوتبالی