تاج عضو کمیته سازماندهی رقابت‌های فیفا شد؛ در کنار زانتی و شوکر

تاج عضو کمیته سازماندهی رقابت‌های فیفا شد؛ در کنار زانتی و شوکر

پایگاه خبری فوتبالی- رییس فدراسیون فوتبال ایران به عضویت یکی از کمیته‌های مهم فیفا درآمد.

به گزارش فوتبالی، فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) لیست جدید و به روز شده اعضای کمیته‌‌های مختلف خود را اعلام کرد. در این لیست مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال ایران، در کمیته سازماندهی رقابت‌های فیفا حضور دارد. کمیته سازماندهی مسابقات فیفا علاوه بر مشاوره و کمک به شورا در همه موارد در این زمینه، بر سازماندهی مسابقات فیفا هم نظارت خواهد داشت.

رییس این کمیته الکساندر چفرین اسلوونیایی است که ریاست اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) را هم بر عهده دارد. ماریا سول مونوز خانم وکیل اکوادوری هم نایب رییس این کمیته محسوب می‌شود. خانم مونوز نماینده آمریکای جنوبی در این کمیته هم هست. 

در این کمیته نمایندگانی از سومالی، موریتانی، نیجریه، اتیوپی، کانادا، کرواسی، مقدونیه شمالی، آرژانتین، دانمارک، مکزیک، لبنان، برونئی، گواتمالا، پاراگوئه، چین، بحرین، جیبوتی، آفریقای جنوبی، فلسطین و تاهیتی هم حضور دارند. داور شوکر از کرواسی و خاویر زانتی از آرژانتین معروف‌‌های اعضای این کمیته فیفا هستند.

شاید جالب باشد که بدانید یک ایرانی دیگر هم در یکی از کمیته‌‌های فیفا عضویت دارد. جهانگیر بیگلری وکیل باسابقه ایرانی عضو کمیته استیناف فیفا است. او حدود 10 ماه پیش هم به عنوان رییس کمیته انضباطی و اخلاق کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده بود.

1359