خطر از بیخ گوش بیرانوند گذشت؛ شماره یک به پرسپولیس می‌رسد!

خطر از بیخ گوش بیرانوند گذشت؛ شماره یک به پرسپولیس می‌رسد!

پایگاه خبری فوتبالی- ممکن بود علیرضا بیرانوند و دو بازیکن دیگر بازی تراکتور برابر پرسپولیس را از دست بدهند.
به گزارش فوتبالی، کوروش کمپانی به‌علت فروش تلفن همراه با مبالغ کمتر از بازار به شهرت رسید و در این راه برخی بازیکنان فوتبال هم به شهرت این کمپانی کمک کردند. کوروش کمپانی و البته مالک آن کلاهبردار از آب درآمدند و ایران را ترک کردند تا پای افراد زیادی به این پرونده باز شود. عده زیادی از مردم اعتقاد داشتند اگر افراد مشهور این شرکت را تبلیغ نمی‌کردند، آن‌ها هم برای خرید تلفن همراه اقدامی انجام نمی‌دادند.

به هر روی بازیکنانی مانند علیرضا بیرانوند، مهدی مهدی‌پو، سعید صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی و…این شرکت را تبلیغ کرده بودند تا موج جدیدی از حواشی ایجاد شود. علیرضا بیرانوند که اکنون درگیر پرونده خود با باشگاه پرسپولیس است، ممکن بود از طریق دیگری نقره داغ شود.
رییس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با ارسال نامه‌ای به مراجع ذیصلاح خواستار بازگشت وجه از سوی بازیکنانی شده که تبلیغ این شرکت را کرده‌اند و اگر این دستور انجام نشود، بازیکنان ذکر شده اجازه حضور در زمین فوتبال را نخواهند داشت.

در بخشی از این پرونده، طبق دستور مقام قضایی تاکید شده که  فدراسیون فوتبال و دیگر تصمیم‌گیران از عقد هرگونه قرارداد با ۴ بازیکن نام‌برده خودداری کنند. این ممنوعیت البته دارای یک شرط و قید است. اگر این افراد وجهی را که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند، استرداد کنند، مشکل رفع خواهد شد. در پی نامه مرجع قضایی، معاون دادستان و سرپرست دادسرای عمومی انقلاب به فدراسیون فوتبال نامه‌ای ارسال کردند که ۴ بازیکن اجازه امضای قرارداد جدید را ندارند و در صورتی که قراردادشان پیش از این ثبت شده، از صدور کارت بازی جلوگیری شود. کارت بازی بازیکنان مذکور، صادر شده بود اما در عین‌حال احتمال لغو شدن آن وجود داشت. طبق اخبار منتشر شده، علیرضا بیرانوند و سه بازیکن دیگر وجهی را که بابت تبلیغ این شرکت دریافت کرده بودند، به مراجع قانونی پس داده‌اند و مشکلی برای ادامه فعالیت خود در لیگ برتر ندارند.

جمشید نورشرق رییس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال درباره این پرونده گفت: “من اجمالاً در جریان این موضوع هستم. در تاریخ مشخصی نامه به فدراسیون واصل شده است. بلافاصله بعد از وصول نامه به مرجع برگزاری مسابقات یعنی سازمان لیگ ابلاغ شده است. برداشت از این نامه برابر نظر مرجع محترم قضایی این است که وجوهی که بازیکنان مذکور برای تبلیغات دریافت کردند را باید  مسترد کنند. البته برای صادر نشدن کارت بازی از سوی مرجع قضایی علت و سببی قید شده لازم الاجرا است”.

وی افزود: ولی اگر آن سبب و علتی که قید شده، رفع شود، طبیعتاً معلول (حکم) بی‌اثر خواهد شد. آخرین خبری که در جریانش هستم به محض ریاست محترم فدراسیون واصل به سازمان لیگ ابلاغ شد و اجرایش محقق شد. اینکه بازیکنان مذکور  پیگیر برطرف کردن مشکل این بازیکنان رفتند، من اطلاعی ندارم. حکم یا ابلاغ ثانویه‌ای برای فدراسیون فوتبال واصل نشده است”.

اکنون علیرضا بیرانوند، سعید صادقی، مرتضی پورعلی‌گنجی و البته مهدی مهدی‌پور که مصدوم است، مشکلی برای فعالیت خود ندارند زیرا تمام مبلغ دریافتی را پس داده‌اند تا به‌نوعی تبلیغ برای این شرکت کلاهبردار را جبران کرده باشند.

۵۷۹۳