برادرکُشون در دربی؛ قسمت ششم: مهرداد و میلاد

برادرکُشون در دربی؛ قسمت ششم: مهرداد و میلاد

پایگاه خبری فوتبالی - میلاد محمدی در پرسپولیس و برادرش، مهرداد محمدی در استقلال.

به گزارش فوتبالی، یک سوژه دیگر به جذابیت‌های دربی سرخابی‌ها اضافه شد: برادر در برابر برادر به عنوان رقیب. آخرین باری که این اتفاق افتاد، دربی 36 بود با حضور مهدی فنونی‌زاده در مرکز زمین استقلال و مرتضی فنونی‌زاده در قلب خط دفاع پرسپولیس. 10 بار در تاریخ دربی تهران، دو برادر برابر هم قرار گرفتند: 3 بار پرسپولیس برنده شده، 3 بار استقلال برنده بوده، 3 بازی برنده نداشته و یک بازی هم نیمه‌تمام مانده است. در میان این 6 جفت برادر، برادران شیری هرگز برابر هم قرار نگرفتند و برادران محمدی اگر به هم برسند، دقیقا باید نبرد یک در برابر یک داشته باشند چراکه میلاد، مدافع چپ پرسپولیس خواهد بود و مهرداد در نقش وینگر سمت راست استقلال به زمین خواهد رفت.

برادران قاضی‌شعار

حسین در استقلال بود و علی در پرسپولیس. حسین 3 بار با پیراهن استقلال در دربی حضور داشت و علی فقط یک بار با پیراهن قرمز در دربی حاضر شد. این دو برادر در دربی نیمه‌کاره شماره 4 برابر هم قرار گرفتند که تا دقیقه 82 ادامه داشت.

برادران معینی

فریدون، بازیکن پرسپولیس بود و مسعود در استقلال حضور داشت. فریدون معینی در 11 دربی با پیراهن قرمز حاضر شد و مسعود معینی در 4 دربی برای استقلال به میدان رفت. در دربی‌های شماره 5 (برد 3 بر 2 استقلال)، 7 (تساوی یک یک)، 8 (برد 4 یک پرسپولیس) و 9 (برد 2 صفر پرسپولیس) این دو برادر برابر هم قرار گرفتند.

برادران بیانی

شاهین و شاهرخ، برادرانی بودند که به عنوان استقلالی شناخته می‌شوند. شاهین 12 بار برای استقلال در دربی به میدان رفت. شاهرخ هم در 10 دربی پیراهن استقلال را به تن داشت و یک گل هم زد. او در دربی 27، بازیکن پرسپولیس بود و برابر برادرش قرار گرفت و درنهایت هم 2 گل زد تا تیمش 3 بر صفر برنده شود.

برادران فنونی‌زاده

مرتضی، مدافع پرسپولیس بود و مهدی، هافبک انرژیک و خستگی‌ناپذیر استقلال. مرتضی فنونی‌زاده در 10 دربی به میدان رفت و مهدی فنونی‌زاده در 4 دربی حضور داشت. این دو برادر در دربی‌های شماره 33 (تساوی یک یک)، 34 (تساوی بدون گل)، 35 (برد 2 صفر استقلال) و 36 (برد یک صفر استقلال) برابر هم قرار گرفتند.

برادران شیری

مهدی شیری جزو بازیکنانی است که هم برای استقلال بازی کرد و هم برای پرسپولیس. او البته هرگز با پیراهن آبی در دربی حضور نداشت و هر دو دربی لیگ چهارم را از روی نیمکت تماشا کرد. او یک بازی هم برای پرسپولیس در دربی انجام داد و یک پنالتی خراب کرد. مجتبی شیری، مدافع میانی پرسپولیس بود و در 7 دربی بازی کرد. این دو برادر هرگز برابر هم قرار نگرفتند.

برادران محمدی

با پرسپولیسی شدن میلاد محمدی و تمدید قرارداد مهرداد محمدی با استقلال، دربی بعد از حدود 3 دهه انتظار حضور دو برادر با دو پیراهن مختلف را برابر هم می‌کشد. این اتفاق فعلا برای دربی هفته ششم منتفی است چراکه مهرداد به دلیل محرومیت در این بازی غایب خواهد بود مگراینکه اتفاق خاصی! بیفتد.

5390