جدایی مهدوی‌کیا از هامبورگ؛ می‌خواهد «کیا» را بزرگ کند!

جدایی مهدوی‌کیا از هامبورگ؛ می‌خواهد «کیا» را بزرگ کند!

پایگاه خبری فوتبالی- اسطوره ایرانی باشگاه هامبورگ مدیریت تیم‌های پایه این باشگاه را رها کرد.

به گزارش فوتبالی، مهدی مهدوی کیا اسطوره فوتبال ایران و باشگاه هامبورگ پس از ۹ فصل حضور در تیم‌های پایه باشگاه هامبورگ آلمان، تصمیم به ترک این باشگاه گرفت. مهدوی‌کیا که به عنوان یکی از چهره‌های برجسته فوتبال ایران شناخته می‌شود، طی سال‌های اخیر به عنوان مدیر تیم‌های پایه هامبورگ، نقشی کلیدی در پرورش استعدادهای جوان ایفا کرده بود.

مهدوی کیا که چند سالی است آکادمی فوتبال «کیا» را در تهران به راه انداخته است ظاهرا قصد دارد تمرکز خودش را روی مدیریت آکادمی فوتبال کیا در دبی معطوف کند. این آکادمی که به نام او در امارات متحده عربی تأسیس شده، به پرورش و آموزش استعدادهای جوان فوتبال می‌پردازد و مهدوی‌کیا امیدوار است با توجه به تجربیات خود، به پیشرفت فوتبال پایه در این منطقه کمک کند.

مهدوی کیا 263 بازی در تیم هامبورگ انجام داد و توانست برای این تیم 34 گل بزند و 57 پاس گل بدهد. او 8 فصل درخشان در هامبورگ داشت و هواداران این تیم عاشق مدافع راست ایرانی‌شان شده بودند. مهدوی کیا حتی در فصل 2002-2003 توانست عنوان بهترین  پاسور فصل بوندسلیگا را از آن خودش کند. 

باشگاه هامبورگ هم احترام فراوانی برای اسطوره ایرانی‌اش قائل است. برای همین هم وقتی باشگاه هامبورگ در سال 2012 تیم منتخب تاریخش را معرفی کرد نام مهدی هم در این تیم قرار گرفت. حالا اما مهدوی‌کیا دغدغه جدی‌تری به نام آکادمی کیا پیدا کرده است و قصد دارد همه وقت و انرژی‌اش را صرف این آکادمی کند. به همین دلیل هم از تیم‌های پایه هامبورگ جدا شد.

1359