5 بازی منتخب تیم ملی برابر امارات؛ یک درام واقعی(ویدیو)

5 بازی منتخب تیم ملی برابر امارات؛ یک درام واقعی(ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی شماره 20 ایران و امارات، 20 شهریور به میزبانی العین برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، در 19 مصاف قبلی، تیم ملی برابر رقیبی قرار گرفته که کمتر عامل آزار و اذیت‌مان بوده است.  «فوتبالی» این 5 بازی را به عنوان مصاف‌های منتخب برابر این رقیب انتخاب کرده است. تساوی عجیب و غریب در مرحله گروهی جام ملتهای 1992 و بازی پایانی مرحله گروهی جام ملتهای 2015 که تیم ملی با گل دقیقه 90 قوچان‌نژاد، برنده‌اش شد را هم می‌توان در این فهرست قرار داد.

* امارات صفر- ایران 3

بازی برگشت پلی‌آف مقدماتی جام جهانی 2002 در امارات. با محرومیت بلاژویچ، برانکو برای اولین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی نشست. دایی در همان دقایق ابتدایی، دروازه امارات را باز کرد ولی قبل از دقیقه 10، پژمان جمشیدی با گرفتن 2 کارت زرد از زمین اخراج شد. تیم ملی به لاک دفاعی رفت تا اینکه در دقیقه 50 و با اخراج مدافع امارات، تعادل برقرار شد. 

تیم ملی از دقیقه 75 تا 79، دو گل دیگر هم زد و با یک برد درخشان به خانه برگشت.

* ایران یک- امارات صفر

بازی برگشت مقدماتی جام جهانی 2010 در تهران. دومین حضور افشین قطبی به عنوان سرمربی روی نیمکت تیم ملی پس از اخراج دایی بابت شکست خانگی برابر عربستان و پس از تساوی بدون گل در خانه کره شمالی. بازی تا دقیقه 55 با تساوی بدون گل در جریان بود که شماره 8 یکی از آن حرکات معروفش را انجام داد و با چند بار تغییر مسیر، مدافعان روبرویش را فریب داد و با یک ضربه نرم، دروازه را باز کرد. فردای بازی، روزنامه‌ها تیتر زدند:«غول هنوز نفس می‌کشد».

5 بازی منتخب تیم ملی جلوی امارات

* امارات صفر- ایران یک

بازی رفت مقدماتی جام جهانی 2022 در امارات. همه چیز تا حوالی دقیقه 60 در آرامش و با‌‌ تساوی دنبال می‌شد که 10 دقیقه طوفانی از راه رسید. خطای خلیل‌زاده روی علی مبخوت، امارات را پشت محوطه صاحب یک ضربه آزاد و مدافع تیم ملی را اخراج کرد. اماراتی‌ها منتظر شنیدن سوت‌برای زدن ضربه بودند که V.A.R، اخراج را به دلیل حضور بازیکن امارات در آفساید برگرداند. خلیل‌زاده به زمین برگشت و 2 دقیقه بعد روی پاس آزمون، طارمی تک گل بازی را زد.

* امارات یک- ایران یک

بازی رفت مقدماتی جام جهانی 2010 در امارات. دیداری که احتمالا بهترین نمایش ملی مهدی‌رحمتی بود با آن کلکسیون رنگارنگ از واکنش‌ها. تیم ملی تا دقیقه 80 از حریف عقب بود که کریم باقری در بازگشت به تیم ملی و بدون شماره 6 (که بر تن نکونام بود) با یک ضربه سر، بازی را مساوی کرد. سپس نوبت به محد صالح سوبخیدین، داور شد که با نگرفتن پنالتی مسلم دقیقه 90 روی غلامرضا رضایی، جام جهانی 2010 را هم مثل جام جهانی 2002 برای مان تبدیل به حسرت کند.

* ایران 2- امارات یک

بازی پایانی مرحله گروهی جام ملتهای 2024. تیم ملی روی پاس استثنایی آزمون و ضربه  طارمی در دقیقه 26 به گل رسید. روی اشتباه خلیل‌زاده، امارات دقیقه 63 صاحب یک ضربه پنالتی شد. غسانی پشت توپ ایستاد ولی برابر علیرضا بیرانوند شکست خورد. همین توپ در برگشت و بعد‌ از مهار، تبدیل به پاس گل دوم آزمون و گل دوم طارمی شد. غسانی دقیقه 2+90 اشتباهش را جبران کرد ولی این گل تاثیری در تعیین برنده و تغییرش نداشت.

۵۳۹۰