پشت پرده مخالفت پرسپولیس با افزایش سقف بودجه؛ تکیه بر رضایت‌نامه عبدالکریم حسن!

پشت پرده مخالفت پرسپولیس با افزایش سقف بودجه؛ تکیه بر رضایت‌نامه عبدالکریم حسن!

پایگاه خبری فوتبالی- موضع باشگاه پرسپولیس در مورد افزایش سقف بودجه مشخص است و رضا درویش علاقه‌ای به افزایش ارتفاع سقف ندارد!

به گزارش فوتبالی، فدراسیون فوتبال با توجه به اوضاع عجیب فوتبال ایران و احتمال ورشکستگی باشگاه‌های لیگ برتری، تصمیم به وضع قانونی به نام "سقف بودجه" گرفت و برای همین آیین‌نامه نقل‌وانتقالات فوتبال ایران پیش از آغاز لیگ بیست‌ویکم، تغییر و تحولات چشم‌گیری داشت. فصل گذشته در راستای اجرای هرچه درست‌تر این قوانین، از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس کسر امتیاز هم انجام و جرایم سنگینی برای آن‌ها در نظر گرفته شد که در نهایت، امتیازات کسر شده به حساب‌شان بازگشت اما این دو باشگاه محکوم به اصلاح قراردادهای خود شدند. 

باشگاه‌های ایرانی و به خصوص چهار ابرقدرت فوتبال ایران یعنی استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور در نقل‌وانتقالات لیگ بیست‌وچهارم هم با مشکلات فصل قبل دست‌وپنجه نرم می‌کنند اما در این بین تراکتور و پرسپولیس اوضاع بهتری نسبت به سپاهان و استقلال دارند. استقلال در نقل‌وانتقالات تابستانه بازیکنانی مانند سامان فلاح، دیدیه اندونگ، گائل کاکوتا، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور و... را جذب کرد و همین موضوع باعث شد این باشگاه در مسیر ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو دچار مشکل جدی شود و برای برطرف ساختن این موضوع، قرارداد چند بازیکن خود را فسخ کند.

سپاهان هم مانند استقلال در بازار تابستانه فعالیت زیادی داشت و بازیکنانی مانند ابوبکر کامارا، مهدی لیموچی، استیون انزونزی، جواد آقایی‌پور و... را جذب کردند اما هنوز قرارداد سه بازیکن این تیم در سازمان لیگ ثبت نشده و طبق شنیده‌ها، زردها به‌دنبال فروش دو-سه بازیکن خود هستند. در همین راستا، سپاهان، تراکتور و استقلال بارها خواهان افزایش سقف بودجه شدند اما باشگاه پرسپولیس با این موضوع مخالفت کرد. دلیل مخالفت پرسپولیس هم مشخص است، قرمزها دوست ندارند رقبا تقویت شدند و از طرفی بابت مبلغ رضایتنامه 1.3 میلیون دلاری عبدالکریم حسن که به سقف بودجه باشگاه اضافه شده، اوضاع خوبی بابت ثبت قراردادها دارند و از این حیث خطری قرمزها را تهدید نمی‌کند.

پرسپولیس در روزهای پایانی نقل‌وانتقالات سعید مهری و لوکاس ژائو را جذب کرد تا پایان خوبی در بازار داشته باشد و اکنون باید منتظر ماند و دید این تیم در آسیا و بازی‌های داخلی چه نتایجی را کسب می‌کند.

5793