قوی سپید از پانصد بازی در لیگ برتر گذشت!

قوی سپید از پانصد بازی در لیگ برتر گذشت!

 پایگاه خبری فوتبالی- دیدار ملوان بندر انزلی و سپاهان اصفهان، پانصدمین بازی قوی سپید در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر بود. 

به گزارش فوتبالی، ملوان در چارچوب هفته چهارم لیگ برتر مقابل سپاهان قرار گرفت و با نتیجه یک یر صفر مغلوب زردپوشان اصفهانی شد. قوی سپید در این دیدار از ۵۰۰ بازی لیگ برتری عبور کرد و اکنون یکی از تیم‌های باسابقه مسابقات محسوب می‌شود. 

به همین دلیل نگاهی داریم به عملکرد ملوان در طول ۵۰۰ بازی لیگ برتری.

 500 بازی؛ 583 امتیاز

 قوی سپید 250 بازی داخل خانه داشته و 250 بازی هم خارج از خانه برگزار کرده است. ملوان در طی این بازی‌ها موفق به ثبت 138 برد، 169 مساوی و 193 باخت شده است؛ آن‌ها در مجموع 583 امتیاز به دست آورده‌اند و میانگین هر بازی 1.16 گل را به ثبت رسانده ‌اند. ملوان هم‌چنین در این تعداد بازی، 965 امتیاز از 1500 امتیاز موجود را هم از دست داده است. 

ملوان در طول ۵۰۰ مسابقه، 461 گل زده و 572 گل خورده داشته یعنی به طور میانگین هر بازی 0.92 گل زده و 1.14 گل هم دریافت کرده است. 

برترین گلزنان 

سید جلال رافخایی با زدن 74 گل برترین گلزن تاریخ این ملوان است. او در فصل 1392-1391 و در لیگ دوازدهم با زدن 19 گل، موفق به کسب عنوان آقای گلی لیگ برتر شد. 

بعد از رافخایی، محمد نزهتی با 23 گل در رتبه دوم و مهرداد اولادی و پژمان نوری، هر کدام با 20 گل، مشترکا در رتبه سوم قرار دارند.  

حضور در 17 دوره از رقابت‌های لیگ برتر 

ملوانان تا بدین جای کار و از 24 دوره لیگ برتر در 17 دوره آن حضور داشته‌اند. ملوان در پایان لیگ دوم به دسته پایین‌تر سقوط کرد اما یک فصل بعد دوباره به لیگ برتر بازگشتند. 

در پایان لیگ پانزدهم، ملوان بار‌ دیگر به لیگ آزادگان رفت اما این بار دوری آن‌ها از سطح اول فوتبال ایران طولانی شد و آن ها 6 دوره از مسابقات را از دست دادند و باز هم در لیگ بیست‌ودوم به سطح اول فوتبال ایران برگشتند.

سکان‌داران هدایت ملوان؛ از قلعه‌نویی تا اسکوچیچ! 

ملوان در طی 17 دوره حضور در لیگ برتر، سرمربیان مختلفی را بر روی نیمکت خود دیده و تنها دو مربی خارجی داشته است؛ دراگان اسکوچیچ کروات و استوان موسیلوویچ صرب‌تبار. مربیان ایرانی مختلفی نیز سکان هدایت ملوان را بر عهده داشته‌اند؛ از امیر قلعه‌نویی با دو بازی گرفته تا نصرت ایران‌دوست با 71 بازی، محمد احمد زاده، مهدی تارتار، سیروس کریمی، بهمن صالح نیا با 26 بازی، فرهاد پورغلامی با 91 بازی، فیروز کریمی، حمید استیلی، محمد مایلی‌کهن، نادر دست نشان، اکبر میثاقیان، مهدی تارتار و حالا هم که مازیار زارع برای دومین بار روی نیمکت ملوان نشسته است و هدایت قوی سپید را در لیگ بیست و چهارم بر عهده دارد.  

7899