شروع پرونده جنجالی علیه منچسترسیتی

شروع پرونده جنجالی علیه منچسترسیتی

پایگاه خبری فوتبالی- جلسه رسیدگی به ۱۱۵ اتهام باشگاه منچسترسیتی در ارتباط با نقض قوانین مالی لیگ برتر انگلیس از امروز دوشنبه آغاز شد.
به گزارش فوتبالی، باشگاه منچسترسیتی در ماه فوریه ۲۰۲۳ پس از تحقیقات ۴ ساله، متهم به نقض قوانین مالی لیگ برتر انگلیس شد. سپس پرونده سیتیزن‌ها به یک کمیسیون مستقل ارجاع گردید.
گفته می‌شود که سیتی قوانین مالی را بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ نقض کرده است. آبی‌پوشان منچستر به شدت تمام اتهامات را رد کرده و گفته‌اند که مجموعه جامعی از شواهد غیرقابل انکار را برای دفاع از خود در این پرونده ارائه کرده‌اند.
سازمان لیگ برتر انگلیس مدعی است که من‌سیتی قوانینی را که باشگاه را ملزم به ارائه اطلاعات مالی دقیق برای ایجاد تصویر درست و منصفانه‌ای از وضعیت مالی باشگاه می‌کند، نقض کرده است.
این اطلاعات شامل درآمد از اسپانسر و هزینه‌های عملیاتی باشگاه می‌شود. این پرونده همچنین قهرمان لیگ برتر را به عدم همکاری متهم کرده است. زمانی که تحقیقات سازمان لیگ برتر آغاز شد، منچسترسیتی اعلام کرد که این اتهامات کاملا نادرست است. باشگاه من‌سیتی عنوان کرد اتهاماتی که در روزنامه آلمانی اشپیگل منتشر شده، ناشی از هک غیرقانونی و انتشار خارج از چارچوب ایمیل‌های این باشگاه است.
باشگاه منچسترسیتی از زمانی که توسط Abu Dhabi United Group در سال ۲۰۰۸ خریداری شد؛ ۸ قهرمانی لیگ برتر، چندین جام و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده است.
 
1033