خطرناک‌ترین بازیکن الاهلی؛ آفریقایی بی‌رحم

خطرناک‌ترین بازیکن الاهلی؛ آفریقایی بی‌رحم

پایگاه خبری فوتبالی- تیم رده نهم لیگ عربستان به کابوس این روزهای پرسپولیس تبدیل شده است اما آیا واقعا کابوس خطرناکی برای شاگردان گاریدو خواهند بود؟

به گزارش فوتبالی، خطرناک‌ترین بازیکن الاهلی جه کسی است؟ انتخاب کردن و حدس‌زدن از میان یک لیست بلندبالا از بازیکنانی مانند فیرمینیو و محرز و بقیه بازیکنان فوتبال اروپا کار سختی است. 

با این حال این لقب تا این هفته از لیگ عربستان به یک بازیکن ساحل عاجی رسیده است. فرانک کسیه که عکس او در پوستری که برای بازی با پرسپولیس طراحی شده قرار گرفته تا مشخص شود در حضور همه ستاره‌های اسم و رسم‌دار روی او باید جور دیگری حساب کرد.

 در این سه هفته‌ای که از لیگ عربستان گذشته است این بازیکن با یک گل و یک پاس گل موثرتر از بقیه هم‌تیمی‌هایش ظاهر شده است. بازیکنی که در میانه میدان در اوج آمادگی است. او با گل زیبایی که به النصر زد نشان داد که می‌تواند برای هر تیمی حسابی خطرساز باشد. 

البته او علاوه بر زدن گل نقش مهم‌تری هم در تیمش دارد. بازیکنی که دومین پاسور الاهلی است و با میانگین 50 پاس در هر بازی دومین رتبه را در اختیار داشته و توانسته 8 موقعیت گلزنی هم برای هم‌تیمی‌هایش فراهم کند که البته فقط یکی از آنها تبدیل به گل شده است. مهاجمان الاهلی اگر دقت بیشتری داشتند باید گل‌های بیشتری روی پاس‌های این بازیکن به ثمر می‌رساندند.

از کسیه که بگذریم تیم الاهلی در جمع ترین‌های لیگ عربستان جای خیلی خوبی ندارد و این قضیه نشان می‌دهد که این تیم به اندازه اسامی بازیکنانش خطرناک نیست. 

البته آنها بسیار هجومی و ترسناک بازی می‌کنند اما نتیجه‌ای که حاصل شده آنقدر هم خطرناک نبوده است. برای مثال این تیم در فاکتورهایی مانند گل در هر دقیقه و یا شانس بزرگ گلزنی در هر بازی و یا امید گل و کرنر رتبه‌های دورقمی دارد و در هیچ کدام از فاکتورهای فنی رتبه خوبی ندارد.

 تنها آمار خوب این تیم در دو بخش تکل و برنده بودن در یک سوم هجومی حریف است همان آماری که آنها را روی کاغذ وحشتناک جلوه می‌دهد اما در زمین بازی نه. 

4326