بازگشت تراکتور به آسیا در قطر؛ عملیات شکستن طلسم

بازگشت تراکتور به آسیا در قطر؛ عملیات شکستن طلسم

پایگاه خبری فوتبلای- آخرین بازی نماینده‌های ایران در رقابتهای آسیا، مهمانی تراکتور در خانه الوکره قطر خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، تراکتور بعد از سال 2021، یک بار دیگر وارد مرحله گروهی شده و با تکیه بر تیم این فصلش، تلاش می‌کند خاطرات خوش سال 2016 و صعود به مراحل بعدی را تکرار کند.

* طلسم

کارنامه تراکتور برابر رقبای قطری، هیچ بردی را در خودش ثبت نکرده است. در 6 مصاف قبلی با این رقبا، تراکتور صاحب 2 مساوی شده و در 4 بازی دیگر شکست خورده است. حالا اسکوچیچ و بازیکنانش، این فرصت را دارند تا اولین تراکتورِ برنده را در تاریخ ثبت کنند. روند تراکتور هم برابر رقبای قطری ضعیف بوده و آنها در هر 3 تقابل آخر، شکست خورده و فقط یک گل زده‌اند که آنهم از روی نقطه پنالتی بوده است. یک نکته منفی دیگر هم این است که تراکتور در این 6 رویارویی، فقط یک بار کلین‌شیت کرده و در 50 درصدشان موفق به زدن گل نشده است.

الجیش 3- تراکتور 3: فلاویو لوپز، مهدی سیدصالحی و گیلسون

تراکتور 2- الجیش 4: گیلسون (بریس)

لخویا صفر- تراکتور صفر

تراکتور صفر- لخویا یک

الغرافه 3- تراکتور صفر

تراکتور یک- الغرافه 3: محمد ایران‌پوریان (پنالتی)

* الوکره و ایرانی‌ها

الوکره در رقابتهای آسیایی فقط 2 بار با تیمهای ایرانی روبرو شده و در هر 2 بازی هم شکست خورده است. تقریبا 3 دهه قبل بود که آنها برابر پرسپولیس قرار گرفتند. بازی رفت در قطر با برد 4 بر 2 قرمزها همراه شد درحالیکه آنها تا حوالی دقیقه 65 با 2 گل عقب بودند ولی 2 گل علی کریمی و گلهای علی اکبریان و حمید استیلی، قصه را تغییر داد. در بازی برگشت هم پرسپولیس با نتیجه 5 یک و با گلهای پایان رافت، علیرضا امامی‌فر، بهروز رهبری‌فر، علی کریمی و بهنام سراج برنده شد.

* تراکتور در آسیا

رویارویی با الوکره، چهل و یکمین بازی آسیایی تراکتور است. تبریزی‌ها در 40 بازی قبلی، چنین بیلانی دارند: 10 برد، 10 مساوی و 20 باخت که نشان می‌دهد اوضاع آنها اصلا خوب نیست: شکست در 50 درصد بازیها و 2 برابر بردها، باختن.

* این 2 نفر

از لیست فعلی تراکتور، تنها 2 بازیکن با این پیراهن موفق به زدن گل در بازیهای آسیایی شده‌اند: شجاع خلیل‌زاده و مهدی هاشم‌نژاد. هر دو گل در تبریز وارد دروازه رقبای اماراتی شده است: شجاع به الجزیره و هاشم‌نژاد به شارجه.

* اوضاع داخلی

تراکتور در این فصل 2 برد بیرون از خانه دارد و یک مساوی و باخت خانگی. با این کارنامه، آنها 7 امتیازی هستند. الوکره اوضاع بدتری دارد: 5 امتیاز از 4 بازی. جالب اینکه هر دو تیم، این هفته برای اولین بار در لیگ داخلی و در خانه شکست خوردند: تراکتور در تبریز به ذوب‌آهن و الوکره در ورزشگاه الجنوب به الدحیل.

* لیست بازیکنان

قطعا مهمترین نام فهرست بازیکنان الوکره، عبدالکریم حسن است. مدافع چپی که فصل قبل با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شد و در یک انتقال نان و آب‌دار با ترک قرمزها به خانه برگشت. دیگر نام مطرح در الوکره، لوکاس مندز است. مدافع اسپانیایی که برای تیم ملی قطر بازی می‌کند و در جام ملتها هم حضور داشت. الکساندر شولز (مدافع دانمارکی)، حمدی فتحی (مهاجم مصری)، ریکاردو گومز (مهاجم از کیپ‌ورد) و عیسی عیدونی (هافبک تونسی که از یونیون برلین آمده) هم از دیگر چهره‌های مهم این لیست هستند.

5390