باسابقه‌ترین بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا؛ کسی به طارمی نمی‌رسد

باسابقه‌ترین بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا؛ کسی به طارمی نمی‌رسد

پایگاه خبری فوتبالی- مهدی طارمی با بازی مقابل منچسترسیتی، فاصله خود را با سایر ایرانی‌هایی که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده‌اند، بیشتر از قبل کرد.

به گزارش فوتبالی، دور جدید مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در هفته جاری آغاز شد و مهدی طارمی تنها ایرانی حاضر در این تورنمنت است.

بازیکنی که تا پیش از این نیز رکورددار بازی در UCL بین بازیکنان ایرانی بود، دیشب با حضور در ترکیب اینتر در مقابل منچسترسیتی، آمار خود را بهبود بخشید. او تا امروز، 27 بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته که موفق شده 10 گل و 6 پاس گل ثبت کند. 

بعد از طارمی چه بازیکنانی سابقه بیشترین بازی در لیگ قهرمانان اروپا را دارند؟ ادامه این گزارش را بخوانید.  

سردار آزمون

مهاجم 29 ساله حال حاضر شباب الاهلی امارات، 23 بار در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و موفق به ثبت 6 گل و 1 پاس شده است. او حالا اما باید به همراه تیم اماراتی در سطح دوم مسابقات آسیایی به میدان برود. 

علی دایی

یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران، 4 بار با پیراهن بایرن مونیخ و 11 بار با پیراهن هرتابرلین در لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته و در طی این 15 بازی موفق به ثبت 3 گل و 1 پاس گل شده است.  

مهرداد میناوند 

مدافع چپ فقید سال های نه چندان دور تیم ملی ایران و پرسپولیس، 14 بار در لیگ قهرمانان اروپا، پا به توپ شده و آمار او، یک پاس گل را نشان می‌دهد.

مهدی مهدوی کیا

یکی از بهترین مدافعین راست تاریخ ایران، با پیراهن هامبورگ 11 بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رفته و 2 گل و 4 پاس گل ثبت کرده است.

پس از مهدوی کیا، صادق محرمی و علی کریمی با 6 بازی در رتبه ششم، علیرضا جهانبخش با 4 بازی در رتبه هفتم، اشکان دژاگه با 3 بازی در رتبه هشتم، کاوه رضایی، سعید عزت‌اللهی و وحید هاشمیان با 2 بازی در رتبه نهم با‌سابقه‌ترین بازیکنان ایرانی لیگ قهرمانان اروپا قرار دارند.

7899