شادی تکان دهنده یامگا بعد از گل به استقلال؛ با یک چشم گل زدم! (عکس)

شادی تکان دهنده یامگا بعد از گل به استقلال؛ با یک چشم گل زدم! (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- چهره ویژه بازی نساجی و استقلال کسی نبود جز کوین یامگا

به گزارش فوتبالی، بازی تیم‌های نساجی و استقلال در هفته پنجم لیگ برتر با تساوی دو بر دو تمام شد. این بازی در ورزشگاه وطنی قائمشهر و به میزبانی نساجی برگزار شد و قضاوت آن بر عهده علی صفایی بود.

نکته مهم این بازی حضور یک بازیکن ویژه در ترکیب نساجی بود. کوین یامگا مدافع هافبک فرانسوی که چند فصل درخشان را در استقلال پشت سر گذاشته بود چند روز پیش به نساجی پیوست.

از قضا اولین بازی نساجی بعد از پیوستن یامگا به این تیم، مقابل استقلال بود. کوین به شدت برای این بازی انگیزه داشت. ساکت الهامی سرمربی نساجی هم برای بازی با استقلال  نه تنها یامگا را در ترکیب اصلی قرار داد بلکه بازوبند کاپیتانی را هم روی بازوی او بست!

دراماتیک‌ترین لحظه بازی اما در دقایق پایانی نیمه اول رخ داد. جایی که داور یک پنالتی به سود نساجی گرفت. بعد از بازبینی صحنه، پنالتی تایید شد و یامگا در میان حیرت همه پشت ضربه ایستاد و توپ را وارد دروازه استقلال کرد.

رفتار یامگا بعد از گل اما بسیار قابل توجه بود. او هیچ خوشحالی از خودش نشان نداد تا به استقلالی‌ها ثابت کند یک بازیکن حرفه‌اش و قدرشناس است اما یامگا در ادامه عینک محافظش را از چشم برداشت و برای اولین بار از چشمش پس از آن حادثه تلخ رونمایی کرد.

پیش از این به جز پزشکان و هم‌تیمی‌های یامگا هیچ نمی‌دانست چشم یامگا بعد از آن مصدومیت تلخ به چه شکلی درآمده است. کنجکاوی‌ها در این باره خیلی زیاد بود اما اغلب اهالی فوتبال در ایران نمی‌دانستند چشم یامگا بعد از آن برخورد و چند عمل جراحی در چه وضعیتی قرار دارد. یامگا اما بعد از گلی که به تیم سابقش زد عینکش را درآورد و به شکلی دراماتیک به کنجکاوی‌ها در این باره پایان داد.

مدافع هافبک فرانسوی البته با هواداران استقلال رابطه خوبی دارد. اما از کادر فنی و باشگاه ناراحت است. این که او بعد از گل شادی نکرد به احترام هواداران استقلال بود. اما درآوردن عینک از چشم بعد از گل به استقلال شاید یک واکنش معنادار به تصمیم مدیران استقلال و جواد نکونام بود. یامگا شاید می‌خواست به آنها نشان بدهد که چشمش در استقلال به این حال و روز درآمده است و توقع رفتار بهتر و منصفانه‌تری را از آنها داشت.

نکته جالب این است که بخش عمده‌ای از هواداران استقلال هم با یامگا در این باره هم‌عقیده هستند و می‌گویند باشگاه در قبال این بازیکن رفتار جوانمردانه‌ای نداشته است. در هر صورت این که یامگا با همان یک چشمِ بینا هم توانسته دروازه استقلال را باز کند اتفاق معناداری برای مدیران این باشگاه است. 


1359