عملکرد درخشان آزمون برابر الحسین؛ به «شوت» بستن رقیب

عملکرد درخشان آزمون برابر الحسین؛ به «شوت» بستن رقیب

پایگاه خبری فوتبالی- سردار آزمون به عنوان نماینده امارات در صدر شوتزن‌های بازیکنان لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفت.

به گزارش فوتبالی، ایران در سطح دوم فوتبال باشگاهی آسیا، دو نماینده دارد: سپاهان که در روز اول به الوحدات در اردن باخت و تراکتور که در قطر و تنها در یک نیمه، کار الوکره را تمام کرد. 

جز این دو تیم، سعید عزت اللهی و سردار آزمون هم در پیراهن شباب الاهلی در این بازیها حضور دارند. آنها در روز اول و در خانه، 3 یک الحسین اردن را شکست دادند. گل اول بازی را سعید عزت اللهی زد و گل دوم را آزمون با یک حرکت عقربی دیدنی. عزت اللهی با نمره 8.6، بهترین بازیکن زمین لقب گرفت و آزمون با کسب نمره 8.1، چهارمین بازیکن برتر بازی بود.

  فارغ از این نمرات، سردار آزمون یکی از بهترین روزهای زندگی‌اش را در این بازی سپری کرد. آمار او برابر رقیب اردنی، باعث شد نامش به عنوان شوت‌زن‌ترین بازیکن هفته اول لیگ قهرمانان ثبت شود. 

آزمون در این بازی، 8 ضربه به سمت دروازه الحسین زد که 7تایش در چارچوب بود و این یعنی دقت بالای او که فقط یکی از ضرباتش، جایی در قاب دروازه نداشت. 

مکان این ضربات هم جالب بود: هر 8 ضربه از درون محوطه جریمه زده شدند و این یعنی آزمون همچنان وقتی به دروازه رقبا، نزدیک ترین فاصله را دارد، بیشترین خطر را ایجاد می کند. این آمار درحالی توسط آزمون ثبت شده که او فقط 76 دقیقه در زمین حضور داشت. این یعنی اگر او تا پایان بازی می کرد، این آمار دورقمی می شد.

آزمون درحالی روی پله اول شوت‌زن‌ترین بازیکنان دور اول لیگ قهرمانان قرار گرفته که نفرات بعدی، همگی متعلق به تیمهای شرق آسیا هستند. نفر دوم که 6 شوت زده، بازیکن سیدنی استرالیاست، نفر سوم پیراهن تیم ویتنامی نام دین را به تن دارد و نفر چهارم هم بازیکن بانکوک یونایتد است.

 با حضور آزمون، شباب الاهلی هم تبدیل به شوت‌زن‌ترین تیم راند اول بازیها شد. آنها 31 شوت به سمت دروازه حریف اردنی زدند که بیشتر از تمام تیمهای دیگر بود. در بین 10 تیم اول لیگ قهرمانان از این نظر، سپاهان و تراکتور حضور ندارند.

4326